روزنامه کثیرالانتشار سراسری صبح ایران
به دو زبان ترکی و فارسی

۱۳۹۷/۰۶/۲۷
روزنامه ساقی آذربایجان
آمار بازدید
  • کاربران حاضر: 0
  • بازدید امروز: 994
  • بازدید دیروز: 1,223
  • کل بازدید ها: 795,988
اخبار کوتاه

بیمار هموفیلی سالانه ۳۰ میلیون تومان هزینه دارویی دارد

دیناروند در گفتگو با خبرنگاران گفت : همچنین با بیان اینکه، در حال حاضر حدود ۱۰ هزار تن بیمار هموفیلی در کشور وجود دارد افزود: البته بیشتر این بیماران نیازمند فاکتور ۸ هستند اما بیمارانی نیز وجود دارند که نیازمند فاکتورهای ۹ و ۷ و ۱۳ می باشند که داروهای مختلفی مصرف می کنند که جدا از هزینه های درمانی امسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارویی این بیماران است.
وی افزود: یعنی هر بیمار هموفیلی سالانه ۳۰ میلیون تومان هزینه دارویی دارد و یارانه ای که دولت در این بخش اختصاص می دهد تقریبا دو درصد کل بازار دارویی است، بعبارتی این تعداد بیماران هموفیلی حدود دو درصد هزینه دارویی کشور را به خود اختصاص داده اند.
دیناروند همچنین در خصوص بیماران فاکتور ۸ نیز با بیان اینکه، گروه بیماران هموفیلی هستند که بیشترین آنها نیازمند فاکتور ۸ هستند گفت: این فاکتور عمدتا از نوع پلاسمایی در ایران مصرف می شود و البته یک نوترکیب از آن شبیه فاکتور ۷ در داخل کشور تولید و از سال گذشته وارد بازار شده است و به تدریج سهمیه مصرف آن بالا خواهد رفت.
وی با بیان اینکه، نوع پلاسمایی فاکتور ۸ نیز از پلاسمای تولید داخل استخراج می شود گفت: البته درحال حاضر فاقد پالایشگاهی هستیم که بتواند فاکتور ۸ را درداخل کشور تولید کند و هم اکنون پلاسمای ایرانی به خارج ارسال و در آنجا فاکتور ۸ و آی وی آی جی، آلبومین و فاکتور ۹ آن جدا شده و بصورت دارو وارد کشور می شود که این خود صرفه جویی حدود ۳۰ درصدی را بدنبال خواهد داشت.
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی کشور همچنین سالم تر بودن پلاسمای ایرانی را یک تضمین محکم برای عرضه فاکتوری با کیفیت و سلامت بهتر در بازار دانست و گفت: البته این توصیه سازمان جهانی بهداشت نیز می باشد که کشورها پلاسمای منشاء کشور خود را استفاده کنند و در ایران عمدتا این موضوع رعایت می شود.

ساخت اولین «تراموا»ی ایران در پرند

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: طرح ساخت تراموا و قطار سبک در شهر جدید پرند در مرحله مطالعات است که پس از اتمام این مرحله، کار ساخت آن آغاز می شود.
حبیب الله طاهرخانی درباره رفع مشکلات تردد شهروندان شهر جدید پرند گفت: در حال حاضر قطار حومه ای اختصاصی پرند ـ تهران با ۱۱ رام قطار برای رفت و ۱۱ رام قطار برای برگشت فعال است که شهروندان می توانند تنها با پرداخت هزار تومان از ریل باس های نو و مدرن با خدمات بسیار بالا برای تردد به تهران و بالعکس استفاده کنند. ما برای توسعه این قطار حومه ای یارانه فراوانی پرداخت می کنیم که امیدواریم با افزایش مسافران، بهره وری آن هم افزایش یابد.
وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۴۰ درصد ظرفیت قطار حومه ای پرند ـ تهران پُر می شود که قرار است با توجه به وجود دانشگاه آزاد پرند با ۱۵ هزار دانشجو و رایزنی هایی که با مسئولان این دانشگاه داشته ایم، تردد دانشجوبان دانشگاه آزاد پرند را به قطار حومه ای منتقل کنیم؛ انتظار ما این است که با بازگشایی دانشگاه ها در مهرماه، استقبال از این خط به ۸۰ درصد ظرفیت قطارهای اختصاص یافته، برسد.
عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید افزود: از سوی دیگر شهرداری تهران نیز به عنوان مجری طرح متروی پرند در حال آماده سازی این خط است که با تکمیل آن، راه آهن شهری نیز به کمک راه آهن حومه ای خواهد آمد. البته در حال حاضر اولویت با ساخت متروی فرودگاه امام خمینی (ره) است و فعلا ساخت متروی پرند از اولویت خارج شده؛ اما ساخت مترو از سمت پرند به فرودگاه با کندی در حال انجام است. طی جلساتی که با شهرداری و شرکت قطار شهری تهران و حومه داشتیم، قرار است این روند تسریع شود؛ ضمن اینکه شرکت عمران شهرهای جدید اعتبارات دولتی ساخت متروی پرند را به طور کامل به شهرداری تهران پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه شهر جدید پرند به عنوان شهر پایلوت طرح «شهرسازی ریل پایه» برگزیده شده گفت: قرار است برای افزایش دسترسی مردم این شهر به ایستگاه های راه آهن (قطار حومه ای) و قطار شهری (مترو) اولین قطار سبک شهری ایران (تراموا) در محدوده داخل شهر پرند ساخته شود. مسیر این قطار سبک شهری، بلوار مرکزی پرند به طول ۸ کیلومتر است که دسترسی به مرکز شهر پرند راتسهیل کرده و تردد ساکنان پروژه های مسکن مهر را نیز پوشش می دهد. همچنین خط تراموای پرند به ایستگاه های قطار حومه ای و مترو متصل خواهد شد.
به گفته طاهرخانی، ساخت خط تراموا هزینه چندانی نسبت به ساخت خط آهن برون شهری ندارد؛ چون قرار است در اراضی متعلق به شرکت عمران شهرهای جدید ساخته شود که درنتیجه هزینه تملک اراضی برای نصب تأسیسات و زیرساخت ها حذف خواهد شد. همچنین از آنجایی که ریل گذاری قطارهای سبک شهری نسبت به قطارهای برون شهری بسیار راحت تر است، هزینه زیرسازی و روسازی آن نیز به شدت کاهش می یابد.
وی تأکید کرد: در حال حاضر ساخت تراموای پرند در مرحله مطالعه از سوی شرکت مشاور است و به سرعت روند اجرایی آن پس از اتمام مطالعات آغاز خواهد شد.

 

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که نظر میدهید!

باخبر شدن از
avatar

wpDiscuz
سامانه پیامکی
اشتراک روزنامه

عزیزان علاقه مند به دریافت مرتب روزنامه ساقی آذربایجان از طریق پست می توانند با دفتر روزنامه تماس حاصل نموده و یا به سامانه پیام کوتاه روزنامه پیامک بفرستند.

اشتراک یکساله: 340 هزار تومان

اشتراک شش ماهه: 170 هزار تومان

ضمنا هزینه بسته بندی و ارسال از طریق پست بر عهده روزنامه می باشد.

درخواست اشتراک آنلاین

اشتراک پیامک

برای عضویت در خبرنامه پیامکی، اطلاعات خود را وارد کنید

اشتراک ایمیلی

نظرسنجی

وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
آذربایجانین گوزه للیک لری
پیگیری وعده مسئولان
  • از مسئولین محترم استان که وعده های آنان در این ستون پیگیری گردیده خواهشمند است توضیحات خود را در خصوص علل عدم تحقق وعده های داده شده جهت اطلاع شهروندان محترم و تنویر افکار عمومی به دفتر روزنامه ساقی ارسال فرمایند.

تصویر روز