روزنامه کثیرالانتشار سراسری صبح ایران
به دو زبان ترکی و فارسی

۱۳۹۷/۰۴/۳۰
روزنامه ساقی آذربایجان
آمار بازدید
  • کاربران حاضر: 0
  • بازدید امروز: 191
  • بازدید دیروز: 620
  • کل بازدید ها: 723,798
اقتصاد

نگاهـی به دلایل نارضایتی‌ها از عرضه‌کنندگــان خودرو

در یک تحقیق مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو مشخص شده است.
در شرایطی که بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند این پرسش مطرح است که دلایل این نارضایتی‌ها چیست.
پاسخ به این پرسش در تحقیق شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در بازه زمانی تابستان امسال، مشخص شده است.
طبق نتایج این تحقیق بیشترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان به پنج عامل مهم در فرایند فروش خودروهای سواری در ایران باز می‌گردد.
“تاخیر در تحویل خودرو”، “ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل”، “کم بودن تنوع آپشن‌ها”، “عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو” و “تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو”؛ از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
در این تحقیق از ۸۸ هزار و ۲۶۲ نفر از خریداران خودروهای صفرکیلومتر داخلی و خارجی در بازه زمانی تابستان امسال نظرسنجی و مصاحبه صورت گرفته است.
در مطالعه میزان رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری داخلی و خارجی، شاخص‌هایی همچون اطلاع‌رسانی و پاسخگویی، توجه به خواست مشتری، هزینه و زمان صرف شده برای خرید و شرایط تحویل خودرو، مورد بررسی قرار گرفته است.

موافقت رئیس جمهور با تزریق ۵۰۰ میلیون دلار به عرصه ریلی

چند سال پس از بررسی‌ها و گمانه‌زنی‌های گسترده درباره آغاز به کار شرکت لیزینگ ریلی در ایران به نظر می‌رسد با موافقت رئیس جمهور مقدمات آغاز به کار آن رسما طی شده است.
شبکه ریلی ایران با وجود آنکه در طول سال‌های گذشته از نظر توسعه زیرساخت‌ها و طراحی پروژه‌های کلان، پیشرفت قابل توجهی داشته اما با توجه به محدودیت‌های جدی در تامین منابع مالی هنوز در پیگیری برخی پروژه‌ها با اما و اگر مواجه است.
از این رو یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های راه‌آهن در کنار استفاده از فاینانس خارجی راه‌اندازی یک شرکت لیزینگ برای تامین اعتبارهای لازم، سرمایه‌گذاران داخلی بوده است. این شرکت که از سال‌ها پیش اعلام شده بود از آن به عنوان بخشی از صنعت حمل و نقل ایران یاد می‌شود که صندوق توسعه ملی اعتبارات مورد نیازش را تامین خواهد کرد، طبق اعلام معاون شرکت راه‌آهن به مرحله اجرایی خود نزدیک شده است.
بر اساس صحبت‌های بیرانوند، تشکیل این شرکت در حالی پیگیری می‌شود که رئیس جمهوری تایید پرداخت ۵۰۰ میلیون دلاری از محل صندوق توسعه ملی را اعلام کرده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری عملیات این شرکت آغاز شود.
راه‌آهن اعلام کرده تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۱۷۰۰ لکوموتیو، ۳۰۰ واگن مسافری و ۴۶ هزار واگن باری به این صنعت اضافه شود که برای آن رقمی نزدیک به ۴۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود. از این رو این شرکت لیزینگ می‌تواند به سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اعتباراتی منطقی ارائه کند. در این زمینه پیش‌بینی شده که سرمایه‌گذاران عرصه واگن‌های باری تا ۳.۵ سال از دادن حق دسترسی به راه‌آهن معاف شوند و همچنین سرمایه‌گذاری در مناطق محروم نیز تنها نیاز به سهم آورده ۱۰ درصدی سرمایه‌گذار و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله با سود ۴ درصد دارد.
با دستور رئیس جمهوری به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین گام‌های مدنظر برای توسعه راه‌آهن برداشته می‌شود و در کنار آن با تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای می‌توان انتظار داشت برنامه ششم توسعه همان‌طور که از قبل نیز پیش‌بینی می‌شد امکان جهش قابل توجه برای راه‌آهن به وجود آورد.

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که نظر میدهید!

باخبر شدن از
avatar

wpDiscuz
سامانه پیامکی
اشتراک روزنامه

عزیزان علاقه مند به دریافت مرتب روزنامه ساقی آذربایجان از طریق پست می توانند با دفتر روزنامه تماس حاصل نموده و یا به سامانه پیام کوتاه روزنامه پیامک بفرستند.

اشتراک یکساله: 340 هزار تومان

اشتراک شش ماهه: 170 هزار تومان

ضمنا هزینه بسته بندی و ارسال از طریق پست بر عهده روزنامه می باشد.

درخواست اشتراک آنلاین

اشتراک پیامک

برای عضویت در خبرنامه پیامکی، اطلاعات خود را وارد کنید

اشتراک ایمیلی

نظرسنجی

وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
آذربایجانین گوزه للیک لری
پیگیری وعده مسئولان
  • از مسئولین محترم استان که وعده های آنان در این ستون پیگیری گردیده خواهشمند است توضیحات خود را در خصوص علل عدم تحقق وعده های داده شده جهت اطلاع شهروندان محترم و تنویر افکار عمومی به دفتر روزنامه ساقی ارسال فرمایند.

تصویر روز