روزنامه کثیرالانتشار سراسری صبح ایران
به دو زبان ترکی و فارسی

۱۳۹۹/۱۱/۰۴
روزنامه ساقی آذربایجان
تبلیغات
آمار بازدید
  • 0
  • 84
  • 826
  • 1,439,350
باورهای اشتباه دربـاره شــیر گاو

مطالعات بحث برانگیز بسیاری درباره لبنیات وجود دارند، و این که به نتایج کدام یک باور داشته باشیم، دشوار است. با این وجود، باورهایی اشتباه درباره شیر گاو وجود دارند که نباید توجهی به آنها داشته باشید.
افراد بسیاری شیر را یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی خود برای حفظ سلامت مطلوب در نظر می گیرند. اما این شرایط می تواند بیشتر بر اساس باورهایی که از پشتیبانی علمی قوی برخوردار نیستند، شکل گرفته باشد.
پروتئین موجود در شیر گاو
هر اونس از شیر گاو که معادل ۳۰/۵ گرم است دارای حدود ۱ گرم پروتئین می باشد. و یا به عبارتی هر لیوان شیر گاو حاوی ۷/۷ گرم پروتئین است.
پروتئین را می توان از نظر حلالیت در آب به دو گروه عمده تقسیم کرد. پروتئین های غیر قابل حل در آب را “کازئین” و پرووتئین های محلول را “آب پنیر” می گویند. پروتئین های موجود در شیر را می توان در این دو دسته پروتئین جای داد.
کودکان برای رشد به شیر گاو نیاز دارند
یکی از توصیه های والدین به کودکان مصرف شیر فراوان است زیرا بر این باورند که شیر برای رشد کودکان ضروری است.
با این وجود، برخی پژوهش ها نشان داده اند، کودکانی که شیر گاو نمی نوشند نیز می توانند به اندازه آنهایی که این کار را انجام می دهند، سالم باشند.
در حقیقت، برخaی مطالعات نشان داده اند، کودکانی که شیر گاو می نوشند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آسم، کولیک، و عفونت های گوش قرار دارند.
شیر گاو استخوان ها را قوی می سازد
این باوری رایج بین مردم است که از محتوای کلسیم موجود در شیر سرچشمه می گیرد.
با این وجود، پیوندی قوی بین شیر گاو و سلامت استخوان وجود ندارد. در حقیقت، کلسیم به آن اندازه که باور داریم، عنصری کلیدی برای سلامت استخوان ها نیست.
یک مطالعه که توسط دانشگاه هاروارد طی یک بازه زمانی ۲۰ ساله و با حضور ۷۲ هزار زن انجام شد، نشان داد که نوشیدن شیر کمک خاصی به پیشگیری از پوکی یا شکستگی استخوان نمی کند.
مطالعه ای دیگر با حضور دختران نوجوان نیز نشان داد، آنهایی که بیشتر کلسیم مورد نیاز خود را از محصولات لبنی دریافت می کردند، نسبت به آنهایی که لبنیات کمتری مصرف می کردند، در معرض خطر بیشتری برای شکستگی های استرسی استخوان قرار داشتند.
برای پرهیز از کمبود کلسیم به شیر نیاز دارید
دوستداران شیر شگفت زده خواهند شد اگر بدانند که شیر بهترین منبع برای کلسیم محسوب نمی شود.
مواد غذایی گیاهی مانند دانه ها و مغزهای خوراکی، سبزی های برگدار، و لوبیاها نیز می توانند کلسیم مورد نیاز بدن شما را نیز تامین کنند.
شیر کم چرب از چاقی در کودکان پیشگیری می کند
اگرچه برخی دستورالعمل های غذایی مصرف شیر کم چرب را به عنوان روشی برای مبارزه با چاقی توصیه کرده اند، اما نتایج یک مطالعه نشان داد که شیر کم چرب به پیشگیری از چاقی در کودکان کمکی نمی کند.
شواهد خوبی وجود دارند که نشان می دهند مصرف میوه ها و سبزی ها روش بهتری برای مبارزه با چاقی در دوران کودکی است.
شما می توانید هر اندازه که دوست دارید، شیر بنوشید
افرادی که باور دارند شیر برای سلامت مطلوب ضروری است، بر این باورند که مصرف هر میزان شیر در طول روز مشکل آفرین نخواهد بود.
اما مصرف بیش از حد شیر می تواند آثار سلامت جدی به همراه داشته باشد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
باخبر شدن از
سامانه پیامکی
اشتراک روزنامه

عزیزان علاقه مند به دریافت مرتب روزنامه ساقی آذربایجان از طریق پست می توانند با دفتر روزنامه تماس حاصل نموده و یا به سامانه پیام کوتاه روزنامه پیامک بفرستند.

اشتراک یکساله: 340 هزار تومان

اشتراک شش ماهه: 170 هزار تومان

ضمنا هزینه بسته بندی و ارسال از طریق پست بر عهده روزنامه می باشد.

درخواست اشتراک آنلاین

اشتراک پیامک

برای عضویت در خبرنامه پیامکی، اطلاعات خود را وارد کنید

اشتراک ایمیلی

نظرسنجی

وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
آذربایجانین گوزه للیک لری
پیگیری وعده مسئولان
  • از مسئولین محترم استان که وعده های آنان در این ستون پیگیری گردیده خواهشمند است توضیحات خود را در خصوص علل عدم تحقق وعده های داده شده جهت اطلاع شهروندان محترم و تنویر افکار عمومی به دفتر روزنامه ساقی ارسال فرمایند.

تصویر روز