روزنامه کثیرالانتشار سراسری صبح ایران
به دو زبان ترکی و فارسی

۱۳۹۶/۰۹/۰۴
روزنامه ساقی آذربایجان
آمار بازدید
  • کاربران حاضر: 0
  • بازدید امروز: 207
  • بازدید دیروز: 511
  • کل بازدید ها: 467,545
با ۷ پیشنهاد موثر جلوی اشتهای بیش از حد را بگیرید!

شــما باید میزان غذایی که مصرف می کنید را با مقدار سوخت و ساز بدن تان تنظیم کنید. اما چگونگی انجام این کار، به آگاهی از اموری خاص نیازمند است که تنها یک متخصص تغذیه می تواند به شما گوشزد کند. اما در اینجا نکاتی ذکر شده اند که رعایت آنها می تواند به کنترل اشتهای شما کمک کند. وعده های غذایی را فراموش نکنید مصرف روزانه سه وعده اصلی غذایــی همراه با دو میان وعده را از دســت ندهید. فاصله این پنج وعده نباید از چهار ساعت بیشتر شود. در غیــر ایــن صــورت پایــدار نگه داشــتن ســطح قنــد خون و هورمون های اخطاردهنده گرســنگی، چیزی نیست که در کنترل شما باشــد و در وعده بعدی اشــتهای زیادی برای خوردن غذای بیش از حد خواهید داشت. زیاد آب بنوشید هنگام گرســنگی به جای اینکه به دنبال غذا برای خوردن باشید، یک لیوان بزرگ آب بنوشید. نوشیدن آب در چنین مواقعی، بدن را فریب می دهد و احساس گرسنگی فراموش می شود. فیبر بخورید جویدن فیبر زمان بیشــتری می برد و فضای بیشــتری از دســتگاه گوارشــتان را به خود اختصاص می دهــد، ضمن این که به تنظیم قندخون و واکنش انســولین کمک می کند کــه همه اینها باعث میشــود که در مدت زمانی طولانی یک منبع انرژی مداوم داشته باشــید. به عبارت دیگر، استفاده از فیبر زیاد در وعده های غذایی یک استراتژی ضدگرسنگی عالی به شمار می رود. میزان متوسط مصرف روزانه فیبر حداقل ۱۵ گرم در روز اســت که بهتر اســت مصرف ۲۵ گرم روزانه را هدف قرار دهید. به اندازه بخوابید هورمون های لپتین و گرلین از عوامل اصلی تنظیم اشتها به حساب مــی آیند که هر دو از میزان خواب روزانه ما تاثیر می گیرند. کار این هورمون ها کنترل احســاس ســیری و گرسنگی در بدن است. هشــت ســاعت خواب شــبانه به بهبود عملکرد این هورمون ها و خصوصا کنترل اشتها در شما کمک می کند. وضعیت فیزیکی خود را تحت نظر بگیرید هنگام گرسنگی دقت کنید که از آخرین باری که غذا خورده اید چقدر می گذرد؟ اگر این زمان کمتر از سه یا چهار ساعت است و هنوز احساس ضعف فیزیکی نمی کنید، ممکن است برخی مشکلات روحی و عاطفی در بروز احساس گرسنگی در شما دخیل باشند. عصبی نشوید حتی اگــر به صورت ناخــودآگاه بیش از میــزان کالری مصرفی بدنتان غذا می خورید، نگران از دست دادن این کالری های اضافه نباشــید. البته ورزش کردن و انجام فعالیت هایی که به ســوزاندن کالری اضافه کمک کند نیز اجتناب ناپذیر است. اما نگرانی های بی مورد غیر از افزایش اســترس برای شــما هیچ عایدی دیگری نخواهند داشت. نوشیدنی های آرامبخش بنوشید یکــی از بهتریــن راه ها برای تعدیــل و تنظیم روحیــه و اعصاب خودداری از مصرف نوشــیدنی های قنددار و شــیرینکننده های مصنوعــی اســت و به جای آنها تــا می توانید از چای ســبز بدون قند اســتفاده کنید. یک تحقیق ژاپنی نشــان داده که سطح استرس روانشــناختی در کســانی کــه در روز حداقل ۵ فنجان چای ســبز مینوشند، تا ۲۰ درصد پایین تر است.

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که نظر میدهید!

باخبر شدن از
avatar

wpDiscuz
همگام با تبریز 2018
اشتراک پیامک

برای عضویت در خبرنامه پیامکی، اطلاعات خود را وارد کنید

اشتراک ایمیلی

اشتراک روزنامه

عزیزان علاقه مند به دریافت مرتب روزنامه ساقی آذربایجان از طریق پست می توانند با دفتر روزنامه تماس حاصل نموده و یا به سامانه پیام کوتاه روزنامه پیامک بفرستند.

اشتراک یکساله: 340 هزار تومان

اشتراک شش ماهه: 170 هزار تومان

ضمنا هزینه بسته بندی و ارسال از طریق پست بر عهده روزنامه می باشد.

درخواست اشتراک آنلاین

نظرسنجی

وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
سامانه پیامکی
آذربایجانین گوزه للیک لری
پیگیری وعده مسئولان
تصویر روز