روزنامه کثیرالانتشار سراسری صبح ایران
به دو زبان ترکی و فارسی

۱۳۹۹/۰۸/۰۷
روزنامه ساقی آذربایجان
تبلیغات
آمار بازدید
  • 1
  • 300
  • 1,001
  • 1,358,457
بهترین ساعات صرف وعده‌های غذایی چه زمانی است؟

زمانیکه صحبت از نوع تغذیه و رژیم های مختلف غذایی می شود، میان کارشناسان تغذیه اختلاف نظر وجود دارد، بسیاری از آن ها گروه هایی از مواد غذایی را مضر می دانند که این مواد از دید گروهی دیگر مفید است.
اما در کنار این مساله ، همه کارشناسان تغذیه روی ساعت و میزان غذا خوردن توافق نظر دارند، زیرا زمان و میزان مصرف مواد غذایی در زمان هایی خاص بر روی سلامت و کاهش وزن تاثیر قابل ملاحظه ای می گذارد.
بدن ما در ساعت های مختلف روز، فعالیت و واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهد. بسیاری از افراد خوردن مکمل های غذایی، ویتامین ها و … را در ساعت های مختلف روز پیشنهاد می کنند تا با دستگاه گوارش و هضم و جذب این مواد مغذی مطابقت داشته باشد.
چرا زمان خوردن غذا مهم است؟
به  طور کلی هیچ ماده غذایی هر قدر هم خوب و کامل باشد، بلافاصله پس از آنکه وارد معده شد به بدن نیرو نخواهد داد، بلکه چند ساعت بعد از آن است که بدن انرژی لازم را برای تغییر و تبدیل خود از آن می  گیرد.
اگر بدانید چه چیزی را در چه زمانی از روز بخورید، نه تنها بسیاری از مشکلات جسمی که دارید، از بین می  رود، بلکه می  توانید بدن  تان را تا سال ها در برابر بیماریهای دیگر بیمه کنید.
بنابراین، بهتر است برای نظم و ترتیب کار دستگاه گوارش و هضم غذاها و حفظ سلامت بدن، غذا در موقع معینی خورده شود .بهتر است در هر شبانه روز ۶ وعده ی سبک غذایی با فواصل ۲ ساعت گنجانده شود.
صبحانه
صبحانه مهم ترین وعده غذایی روزانه است و نباید بدون صرف آن کارهای روزانه را شروع کنید.برای این وعده باید غذاهایی گرم و با ارزش های تغذیه ای بیشتر را مدنظر قرار دهید. کارشناسان معتقدند بهترین ساعت صرف صبحانه در طول روزهای هفته میان ۵ تا ۱۰ صبح و در روزهای پایان هفته تا ۱۱ صبح است.
میان وعده
اگر به خوردن میان وعده ها و داشتن ۶ وعده غذایی عادت دارید، بهتر است این میان وعده را دو یا سه ساعت پس از صبحانه در نظر بگیرید و از میان مواد غذایی با فیبر بالا مثل میوه و سبزیجات انتخاب کنید.
تحقیقات نشان داده مصرف این میان وعده ها به خصوص در میان خانم ها تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن دارد زیرا احتمال مصرف غذاهای چرب و با کالری بالاتر را در وعده ناهار کمتر می کند.
ناهار
بهترین زمان خوردن ناهار قبل از ساعت ۳ است و تحقیقات نشان داده کسانی که در این زمان ناهار می خورند، روند سریع تری را در کاهش وزن تجربه می کنند. بهتر است تنوع غذایی و مصرف دسرها در این وعده کمتر باشد و غذای سبک و کم حجم و در عین حال مقوی برای داشتن انرژی لازم برای انجام فعالیت ها در نظر گرفته شود.بهتر است به جای دسر از میوه های تازه استفاده کنید تا به هضم چربی ها کمک بیشتری بکنید.
شام
ساعت صرف شام وابسته به ساعت خوابیدن شما است . برای مثال اگر ساعت ۹ می خوابید نباید دیرتر از ساعت ۶ شام بخورید.بنابراین بدن شما برای هضم وعده ی شام به ۳ ساعت زمان نیاز دارد.بدون خوردن شام نخوابید زیرا حتما نیمه های شب با شکم گرسنه از خواب بیدار خواهید شد و به سراغ خوراکی های مضر می روید، پس یک وعده ی پروتئینی سبک مثل خوراک یا سوپ را ۳ ساعت پیش ازخواب مصرف کرده و تحرک اندکی پیش از خوابیدن داشته باشید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
باخبر شدن از
سامانه پیامکی
اشتراک روزنامه

عزیزان علاقه مند به دریافت مرتب روزنامه ساقی آذربایجان از طریق پست می توانند با دفتر روزنامه تماس حاصل نموده و یا به سامانه پیام کوتاه روزنامه پیامک بفرستند.

اشتراک یکساله: 340 هزار تومان

اشتراک شش ماهه: 170 هزار تومان

ضمنا هزینه بسته بندی و ارسال از طریق پست بر عهده روزنامه می باشد.

درخواست اشتراک آنلاین

اشتراک پیامک

برای عضویت در خبرنامه پیامکی، اطلاعات خود را وارد کنید

اشتراک ایمیلی

نظرسنجی

وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
آذربایجانین گوزه للیک لری
پیگیری وعده مسئولان
  • از مسئولین محترم استان که وعده های آنان در این ستون پیگیری گردیده خواهشمند است توضیحات خود را در خصوص علل عدم تحقق وعده های داده شده جهت اطلاع شهروندان محترم و تنویر افکار عمومی به دفتر روزنامه ساقی ارسال فرمایند.

تصویر روز