تبلیغات «داربست و بنر» ممنوع شد

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، در جلسه علنی پس از بحث در مورد پیامدهای تبلیغات «داربست و بنر»، توقف این شیوه تبلیغاتی را تصویب کردند.
به گزارش شهریار، ممنوعیت تبلیغات «داربست و بنر» با توجه به آشفتگی بصری، مخاطرات ایمنی و تاثیرات مخرب زیست‌محیطی در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح و کلیات آن مورد موافقت قرار گرفت؛ با این‌حال اعضای شورا، در مورد این‌که ممنوعیت نصب بنر، در ایام محرم چگونه خواهد بود، بحث کردند.
محمدباقر بهشتی، عضو شورای اسلامی شهر، در این مورد خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده این است که بنرهای داربستی، حتی در ایام محرم نیز جمع‌آوری شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم در ایام عزاداری، به شوق ائمه اطهار(ره) روانه دستجات می‌شوند؛ نه به خاطر جذابیت داربست‌ها و بنرها؛ به همین خاطر از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی می‌خواهم در این خصوص طرح‌های جایگزین را بررسی کند.
سونیا اندیش، دیگر عضو شورا، با اشاره به این‌که بنرهای پلاستیکی، از آلوده‌ترین مواد شیمایی است که منشا بسیاری از بیماری‌های سرطانی است، گفت: حفظ محیط زیست، از مهم‌ترین تاکیدات دینی است و این صحیح نیست که به خاطر مسایل مذهبی و مساجد، بنرها و داربست‌هایی نصب کنیم که سلامت و ایمنی شهروندان را به خطر بیندازد؛ خواهشمندم نصب بنرهای تبلیغاتی را دست‌کم تا فاصله زمانی ۲۰۱۸ متوقف کنیم.
فریدون بابایی‌اقدم، نیز در سخنانی با تاکید بر این‌که بنرهای داربستی، موضوعی نیست که به یکباره قابل‌جمع‌آوری باشد، گفت: روش‌‌های جایگزین باید در این خصوص مطالعه شود.
وی اظهار داشت: خواهش می‌کنم شورا را درگیر این قبیل مسایل حاشیه‌ای نکنیم. یک رویکرد کلی در این خصوص توصیه کنیم و سایر جزئیات اجرایی و سامان‌دهی را به شهرداری بسپاریم.
شهرام دبیری نیز تاکید کرد که این شیوه تبلیغاتی را نمی‌توان به صورت ناگهانی جمع کرد و باید روش‌های جایگزین برای آن در نظر گرفت.
پس از پایان بررسی‌ها، با تصویب شورای اسلامی شهر، تبلیغات محیطی با بنر داربستی، توسط افراد حقیقی و حقوقی ممنوع شده و سازمان زیباسازی نیز موظف به ممانعت از آن شد. همچنین مقرر شد موارد استثنا برای نصب بنرهای تبلیغاتی، تنها با مجوز سازمان زیباسازی ممکن شود.

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که نظر میدهید!

باخبر شدن از
avatar

wpDiscuz