روزنامه کثیرالانتشار سراسری صبح ایران
به دو زبان ترکی و فارسی

۱۳۹۷/۰۹/۲۴
روزنامه ساقی آذربایجان
دلالان، خودِ خودروسازان هستند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به این که رانت‌خوار و دلالی در بازار خودرو وجود ندارد و دلال و رانت‌خوار، خودِ خودروساز است، گفت: پیشنهاد خوردوسازان مبنی بر این که قیمت کارخانه ۵ درصد زیر قیمت بازار آزاد باشد، تاییدکننده این موضوع است.
بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در برنامه مناظره که با موضوع “آزادسازی قیمت خودرو” برگزار شد، با اشاره به این که خودروسازان باید خود را در مقام پاسخگو قرار داده و به تشریح این موضوع بپردازند که آزادسازی قیمت خودرو باید با چه مکانیسمی انجام شود، گفت: اگر با شرایط فعلی که فضایی کاملا انحصاری است، بخواهیم آزادسازی قیمت‌ها را در بازار خودرو انجام دهیم موضوعی کاملا اشتباه است.
نماینده شیراز در مجلس افزود: بستن مرزهای کشور بر روی واردات خودرو و ایجاد رقابت میان خوروسازان داخلی به معنای وجود رقابت در بازار خودروی کشور نیست؛ چرا که ۸۰ میلیون ایرانی را محکوم می‌کنیم که خودروهای داخلی را به هر قیمتی که خوروسازان می‌گویند باید بخرند. ضمن این که واردات خودرو نیز همواره با تعرفه سنگین همراه بوده است. اگر قرار است آزادسازی قیمت در صنعت خودرو وجود داشته باشد، باید اجازه دهیم رقابت در این صنعت بدور از انحصار صورت گیرد، که در این صورت به سمت کاهش قیمت و افزایش کیفیت خواهیم رفت.
پارسایی اذعان داشت: رفتار کنونی خودروسازان در کشور به‌گونه‌ای است که چون خودروسازان احساس رقابت با یکدیگر نمی‌کنند، تا جایی که امکان دارد قیمت خودرو را افزایش می‌دهند و مردم نیز حق انتخابی بجز خرید خودروهای داخلی ندارند.
وی با انتقاد از قیمت دوگانه خودرو در بازار داخلی کشور، در خصوص دلایل بروز چنین مشکلی گفت: در شرایط کنونی به دلیل عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار هستیم که این موضوع اجحاف کامل در قبال مردم است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین با اشاره به این که رانت‌خوار و دلالی در بازار خودرو وجود ندارد و دلال و رانت‌خواد خود خودروساز است تصریح کرد: این رفتار خودروسازان است که موجب می‌شود فضا به این سمت و سو حرکت کند و پیشنهاد خوردوسازان مبنی بر این که قیمت کارخانه ۵ درصد زیر قیمت بازار آزاد باشد، تاییدکننده این موضوع و بیانگر این اتفاق است که افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد و در پی آن رساندن قیمت کارخانه به قیمت بازار آزاد موضوعی است که از قبل توسط خودروسازان برنامه‌ریزی شده است.
وی با طرح این پرسش که آیا با این شیوه از آزادسازی قیمت خودرو، شاهد افزایش کیفیت خودرو و نیز افزایش رضایتمندی مصرف‌کننده خواهیم بود یا نه؟ گفت: طبیعتا جواب این پرسش‌ها منفی است و حتی طرح این موضوع در شرایط کنونی اشتباه بوده و فریب افکار عمومی برای افزایش قیمت‌ها است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
باخبر شدن از
سامانه پیامکی
اشتراک روزنامه

عزیزان علاقه مند به دریافت مرتب روزنامه ساقی آذربایجان از طریق پست می توانند با دفتر روزنامه تماس حاصل نموده و یا به سامانه پیام کوتاه روزنامه پیامک بفرستند.

اشتراک یکساله: 340 هزار تومان

اشتراک شش ماهه: 170 هزار تومان

ضمنا هزینه بسته بندی و ارسال از طریق پست بر عهده روزنامه می باشد.

درخواست اشتراک آنلاین

اشتراک پیامک

برای عضویت در خبرنامه پیامکی، اطلاعات خود را وارد کنید

اشتراک ایمیلی

نظرسنجی

وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
آذربایجانین گوزه للیک لری
پیگیری وعده مسئولان
  • از مسئولین محترم استان که وعده های آنان در این ستون پیگیری گردیده خواهشمند است توضیحات خود را در خصوص علل عدم تحقق وعده های داده شده جهت اطلاع شهروندان محترم و تنویر افکار عمومی به دفتر روزنامه ساقی ارسال فرمایند.

تصویر روز