روزنامه کثیرالانتشار سراسری صبح ایران
به دو زبان ترکی و فارسی

۱۳۹۹/۰۷/۳۰
روزنامه ساقی آذربایجان
تبلیغات
آمار بازدید
  • 0
  • 507
  • 874
  • 1,352,137
سرگردانی مردم با تعطیلی اداره پست ایلخچی

جلال حق شناس
اداره پست ایلخچی که جزو اولین و قدیمی ترین ادارات شهر محسوب می شود و توانسته در سالهای گذشته با دو کارمند بیشترین خدمات را برای شهروندان ارائه کند و شهروندان نیز از این خدمات کاملاً رضایت داشتند و شاید بهتر است بگوئیم که این اداره،کمترین شکایت و نارضایتی را دربین ادارات در کارنامه خود دارد اما از اول بهمن ماه در یک اقدام غیرقابل قبول مسئولین محترم ادره پست، این اداره نیمه تعطیل و به بهانه زیان دهی درحال واگذاری به بخش خصوصی است و درحال حاضر بعضی از خدمات ارائه شده در این اداره از جمله اعلام کد پستی، به اداره پست شهر اسکو واگذار گردیده است که این اقدام نه تنها موجب اعتراض ونارضایتی شهروندان شده است، بلکه آنها را با مشکلات عدیده ای مواجه نموده و شهروندان بالاجبار بخاطر دریافت یک کد پستی باید علاوه بر پرداخت هزینه گزاف ایاب و ذهاب و هزینه های اضافی اداره پست، وقت گرانبهای خود را در رفت و آمدها تلف کنند که احتمال هرگونه خطری نیز وجود دارد که چنین اقدامات و تصمیم گیریهای عجولانه در واگذاری به بخش خصوصی به بهانه زیان دهی شایسته ارج نهادن به شأن این مردم زحمتکش نمی باشد.
تعجب همه از این است که این اداره با فعالیت بیش از نیم قرن، بجای ارتقاء و افزایش خدمات دهی به شهروندان به حالت نیمه تعطیلی در آمده است و مسئولین تصمیم گرفتند آن را به بخش خصوصی واگذار نمایند که این عمل دور از انصاف و نادیده گرفتن حق و حقوق شهروندان و جفا در حق آنهاست.
چگونه ممکن است تا دیروز این اداره با دو کارمند و با چند اداره توانسته خدمات ارزنده ای ارائه نماید ولی امروز این شهر با توسعه چشمگیر خود و استقرار بیش از ۵۰ اداره و مؤسسات خصوصی، بانکها، مراکز آموزشی و … و با بیش از ۳۵ هزار نفرجمعیت در بخش، باعث زیان دهی شده است؟
آیا این اقدام بدین معنی نیست این زیاندهی حاصل سوء مدیریتی در گذشته با واگذاری قسمتی از خدمات پستی به بخش خصوصی می‌باشد؟ و آیا بخش خصوصی که ارائه این خدمات را برعهده خواهد گرفت، دچار زیاندهی نخواهد شد؟ و اگر سود خواهد کرد پس چرا خود اداره پست نمی تواند این سود را بدست آورد؟ سیاست‌های اشتباه عده ای همیشه باعث شده بجای خدمات دهی به مردم شریف یک شهر، مشکلاتی برای آنها بوجود آورند. چرا باید در این برهه از زمان که وضع اقتصادی جامعه نامناسب است بجای اینکه مشکلی از دوش مردم برداریم مشکلی بر مشکلات آنها بیافزاییم؟ شهروندان زمانیکه برای انجام امورات اداری خود نیاز به یک کدپستی محل خود داشتند می توانستند براحتی به پست شهر مراجعه کنند و با پرداخت مبلغ ۲۵/۰۰۰ ریال در کمترین زمان ممکن آن را دریافت نمایند ولی امروز باید بخاطر دریافت همین کد پستی ۱۲۰/۰۰۰ریال هزینه پست و ۱۵۰/۰۰۰ریال هزینه ایاب و ذهاب باید پرداخت نمایند و وقت تلف شده هم که جای خود دارد…
این نمونه ای از مشکلات بوجود آمده اخیر می‌باشد که قابل پیگیری است و همچنین نقطه قابل توجه این است مسئولین اداره پست در چند سال اخیر خود، مراجعین را به دفاتر پیش خوان خصوصی هدایت نموده اند تا انجام امورات پستی توسط آنها انجام گیرد و این دفاتر نیز عملیات پستی را هر روز انجام و جهت ارسال به اداره پست تحویل می دهند! و این یعنی مساوی است با زیاندهی اداره پست و بسته شدن آن و جفا در حق مردم ایلخچی.
امید است مسئولین ذیربط، خصوصاً بخشدار و فرماندار محترم با پیگیری موضوع، مشکل بوجود آمده را رفع و از تعطیلی اداره پست و واگذاری خدمات پستی به بخش خصوصی جلوگیری نمایند و ترتیبی اتخاذ فرمایند تا همانند روال قبل، اداره پست به فعالیت خود ادامه دهد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
باخبر شدن از
سامانه پیامکی
اشتراک روزنامه

عزیزان علاقه مند به دریافت مرتب روزنامه ساقی آذربایجان از طریق پست می توانند با دفتر روزنامه تماس حاصل نموده و یا به سامانه پیام کوتاه روزنامه پیامک بفرستند.

اشتراک یکساله: 340 هزار تومان

اشتراک شش ماهه: 170 هزار تومان

ضمنا هزینه بسته بندی و ارسال از طریق پست بر عهده روزنامه می باشد.

درخواست اشتراک آنلاین

اشتراک پیامک

برای عضویت در خبرنامه پیامکی، اطلاعات خود را وارد کنید

اشتراک ایمیلی

نظرسنجی

وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
آذربایجانین گوزه للیک لری
پیگیری وعده مسئولان
  • از مسئولین محترم استان که وعده های آنان در این ستون پیگیری گردیده خواهشمند است توضیحات خود را در خصوص علل عدم تحقق وعده های داده شده جهت اطلاع شهروندان محترم و تنویر افکار عمومی به دفتر روزنامه ساقی ارسال فرمایند.

تصویر روز