روزنامه کثیرالانتشار سراسری صبح ایران
به دو زبان ترکی و فارسی

۱۳۹۹/۰۸/۰۱
روزنامه ساقی آذربایجان
تبلیغات
آمار بازدید
  • 0
  • 152
  • 843
  • 1,352,625
صنعت خودروسازی ایران وارد فاز جدیدی شده است

رئیس انجمن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: مثلث سه گانه بهره بانکی، نرخ ارز و تورم هر وقت کنترل شد و در سطح استانداردهای بین المللی شد، می توانیم صنعت رقابت گذاری داشته باشیم.
“محمدرضا نجفی منش” صنعت خودروسازی را یکی ار مهمترین بخش های موثر در رشد اقتصادی کشور دانست و به خبرنگار «نصر» گفت: در دو سال گذشته که رشد اقتصادی کشور مثبت بوده، یکی از عوامل بسیار موثر آن صنعت خودروسازی بوده است و هر وقت که رشد منفی داشته ایم، باز هم افول صنعت خودرو از مهمترین عامل های آن بوده است.
وی با بیان اینکه صنعت نفت و خودروسازی در کشور دو صنعت بسیار مهم در اقتصاد کشور هستند، گفت: اگر دقت کنیم دشمنان دانا و دوستان نادان هم به صنعت خودرو حمله می کنند. الان صنعت خودروسازی ما دارد وارد فاز جدیدی می شود، تا داستان تحریم ها بود و برجام به فرجام نرسیده بود، طرف های اروپایی با ما همکاری نمی کردند و مجبور بودیم به سمت خودروسازان اروپایی برویم، اما اکنون خودروسازان معتبر جهان با سرمایه گذاری در ایران با ما همکاری می کنند.
نجفی منش افزود: الان رنو-نیسان بزرگترین خودروساز دنیاست و با ما همکاری خوبی دارد. این یعنی صنعت ما در سطحی قرار گرفته است که رنو-نیسان را قانع می کند که با ما همکاری کند و این خیلی خوب است. پژو-سیتروئن هم آمده و فولکس و هیوندایی هم آمده اند با خودروسازان ما همکاری کنند.
وی ادامه داد: اینکه صنعت خودروسازی ما به سطحی رسیده که خودروسازان طراز اول دنیا می توانند با ایران کار کنند، قدم بزرگی رو به پیشرفت این صنعت است.
رئیس انجمن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با بیان اینکه چالش ها و تهدیدهایی در صنعت ما وجود دارد که باید آن ها را بشناسیم و مدیریت کنیم، گفت: هنوز که هنوز است، خودروهای ما توسط شورای رقابت قیمت گذاری می شود. ظاهرش این است که می خواهند به نفع مردم کار کنند، اما عده ای می روند اسم نویسی می کنند و خودرو را تحویل می گیرند و با قیمت گران تر به مردم در بازار آزاد می فروشند.
نجفی منش گفت: ما قیمت مواد اولیه صنایع خودروسازی را تا ۳۰ الی ۶۰ درصد افزایش داده ایم و نرخ ارز از ۳۶۰۰ تومان به ۴۶۰۰ تومان رسیده است و این به زیان قطعه سازان است و ادامه این روند باعث تعطیلی قطعه سازان خواهد شد.
وی اضافه کرد: با روشی که شورای رقابت در پیش گرفته، خودروساز دارد ضرر می کند، مردم هم گران تر از نرخی که شورای رقابت تعیین کرده خودرو می خرند. شورای اقتصاد باید خودرو را از حالت انحصار خارج کند، در غیر این صورت قطعه سازان متضررشده و رفته رفته فعالیتشان کمتر خواهد شد و خودروساز مجبور خواهد شد قطعات را از خارج کشور تهیه کند که قطعا گران تر خواهد بود.
وی یکی دیگر از چالش های صنعت خودروسازی را اجرایی شدن استانداردهای جدید ۸۶ گانه دانست و گفت: ما مخالف این استانداردها نیستیم و این کار باید انجام شود، اما به تدریج با آماده شدن زیرساخت ها انجام شود. ما هنوز سوخت با استاندارد یورو ۴ را در همه جای کشور نداریم، اما استاندارد یورو ۵ را برای خودروسازان اجباری می کنند.
نجفی منش گفت: در همه جای دنیا همین است و استانداردها به تدریج اعمال می شود تا قطعه سازان و خودروسازان بازار خود را از دست ندهند. اگر استانداردهای ۸۶ گانه بدون تامین زیرساخت ها اجرایی شوند، ما تولید ۱ میلیون خودرو را در کشور از دست خواهیم داد.
وی گفت: مثلث سه گانه بهره بانکی، نرخ ارز و تورم هر وقت کنترل شد و در سطح استانداردهای بین المللی شد، می توانیم صنعت رقابت گذاری داشته باشیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
باخبر شدن از
سامانه پیامکی
اشتراک روزنامه

عزیزان علاقه مند به دریافت مرتب روزنامه ساقی آذربایجان از طریق پست می توانند با دفتر روزنامه تماس حاصل نموده و یا به سامانه پیام کوتاه روزنامه پیامک بفرستند.

اشتراک یکساله: 340 هزار تومان

اشتراک شش ماهه: 170 هزار تومان

ضمنا هزینه بسته بندی و ارسال از طریق پست بر عهده روزنامه می باشد.

درخواست اشتراک آنلاین

اشتراک پیامک

برای عضویت در خبرنامه پیامکی، اطلاعات خود را وارد کنید

اشتراک ایمیلی

نظرسنجی

وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
آذربایجانین گوزه للیک لری
پیگیری وعده مسئولان
  • از مسئولین محترم استان که وعده های آنان در این ستون پیگیری گردیده خواهشمند است توضیحات خود را در خصوص علل عدم تحقق وعده های داده شده جهت اطلاع شهروندان محترم و تنویر افکار عمومی به دفتر روزنامه ساقی ارسال فرمایند.

تصویر روز