ضرورت عدم استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت

رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدارشورای شهر تبریز گفت: درخصوص استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت جلسات متعددی در کمیسیون برگزار شده است که در نهایت برای عدم استفاده از مازوت ضرورت دارد فشار گاز ورودی به تبریز افزایش یابد تا به سمت استفاده از مازوت نرویم.
به گزارش شهریار، سعید نیکو خصلت اظهار داشت : برای رفع دغدغه آلودگی هوای تبریز اجرای طرح (L.E.Z) از خواسته‌های و اهداف کمیسیون بود که خوشبختانه با دستور استاندار این طرح در محدوده مرکزی شهر اجرایی شد.از موارد دیگری که در کمیسیون بررسی شد، معاینه فنی خودروها در تبریز بود معاینه فنی خودروها یک ضرورت است و در این راستا محدوده کنترلی معاینه فنی باید به ۳۵ کیلومتری تبریز توسعه یافته و باید بر کیفیت معاینه فنی‌ها دقت شود.
نیکوخصلت افزود: در خصوص استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت جلسات متعددی در کمیسیون برگزار شده است که در نهایت برای عدم استفاده از مازوت ضرورت دارد فشار گاز ورودی به تبریز افزایش یابد تا به سمت استفاده از مازوت نرویم.
عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: بررسی میزان آلایندگی اتوبوس‌ها و سایر آلاینده‌ها مورد بررسی قرار گرفته است و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که برای توسعه ناوگان حمل و نقل شهری ورود ۹۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری تبریز ضروری است.
وی با بیان اینکه کمیسیون محیط زیست به این جمع بندی رسیده است که حداقل سرمایه‌گذاری و خرید بیش از ۵۰۰ اتوبوس در تبریز ضروری است افزود: در این راستا از کمیسیون سرمایه گذاری خواستار ارائه راهکار برای نحوه خرید اتوبوس‌های یورو۵ هستیم.
نیکو خصلت اظهار داشت: در خصوص شهر هوشمند و ناوگان هوشمند شهری سیستم کامپیوتری ایجاد خواهد شد تا ترافیک و زمانبندی مناسبی انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه تبریز ظرفیت لازم برای رونق حمل ونقل دوچرخه‌ای را دارد، گفت: شرکت هلندی که در این زمینه در چند کشور فعال است پکیج سرمایه‌گذاری مناسبی پیشنهاد داده است به نظر می‌رسد در صورت پیاده‌سازی آن در تبریز به تغییرات رفتار ترافیک شهروندی منجر خواهد شد.
نیکوخصلت بیان کرد: پیوست توسعه پایدار و محیط زیست برای هر پروژه را الزامی کرده‌ایم که برای تصویب به شورا ارائه خواهیم داد.
نیکو خصلت افزود: زمانی در تبریز ۵۰ گونه پرنده زندگی می‌کرد که در حال حاضر این تعداد به ۸ نوع کاهش یافته است این پرندگان و سایر حیواناتی که سال‌ها در شهر در کنار انسان‌ها زندگی دارند حق حیات دارند و باید مدیریتی برای مدیریت حیوانات شهری بوجود بیاید.
وی همچنین خاطرنشان کرد: جلسات زیادی با آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در خصوص تغییر رفتار شهروندی و ایجاد مدرسه طبیعت برگزار شده است.
عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه سیاست‌های کمیسیون این بوده است که میزان کاشت درختان در سطح شهر را به دوبرابر برسانیم افزود: برای تحقق این موضوع باید بخش خصوصی را به این مسئله وارد کنیم.
وی در خصوص زیستگاه عینالی گفت: در این باره باید از نظرات محققان و دانشمندان استفاده کنیم و از شک و تردیدها در خصوص توسعه و یا عدم توسعه درختکاری در عینالی رها شویم.
نیکوخصلت تصریح کرد: در خصوص آفت‌ها و استفاده از سموم برای از بین بردن آنها و ضرری که این سموم به شهروندان و شهر وارد می شود کمیسیون به صورت جدی ورود کرده است در این راستا قراردادی با دانشگاه شهید مدنی آذربایجان صورت گرفته است به این نتیجه رسیدیم که برای از بین بردن آفتاد از ماده بیولوژیک استفاده شود که قابل خوردن توسط آفات را دارد که باعث از بین رفتن آفات می شود و همچنین از ورود سم های خطرناک به محیط زیست پیشگیری می کند.
وی در پایان استفاده از گونه‌های درختی کم آب و سازگار با اقلیم منطقه ای را در توسعه فضای سبز تبریز ضروری دانست.

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که نظر میدهید!

باخبر شدن از
avatar

wpDiscuz