ظاهرگرایی و هدفمند نبودن از مشکلات اصلی آموزش قرآن در جامعه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در عرصه قرآن به لحاظ کیفی وعمقی کمتر کار انجام شده است، گفت: آموزش نامناسب، بی‌هدف و بی توجهی به کیفیت و محتوا سبب می‌شود نتیجه مطلوبی حاصل نشود.
طیبه سیاووشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر اینکه شیوه آموزش در جامعه ایرانی به صورت صحیح، مناسب و کاربردی نیست، اظهار داشت: متأسفانه در عرصه قرآن به لحاظ کیفی و عمقی کمتر کار انجام شده است، به عنوان مثال در مدارس این فرصت را به دانش آموزان دادیم که خود را از لحاظ کمی گسترش بدهند اما متأسفانه از لحاظ کیفی پیشرفتی نداشتیم.
این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات رئیس کمیسیون فرهنگی مبنی بر اینکه برخی از تحصیلکرده‌های ما در عرصه قرآن، دکانی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: آموزش در جامعه ایرانی فقط به شکل ظاهری و محدود به روخوانی و گردهمایی‌های نمایشی، بی‌هدف و تکراری است بنابراین نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود.
همچنین سیاووشی تأکید کرد: اگرچه در جامعه برای گسترش مباحث قرآنی به لحاظ صوری و حتی به شکل عمقی تلاش بسیاری شده و فعالیت‌های متعددی در این راستا صورت گرفته است اما چون تمام این تلاش‌ها هدفمند نبوده، ناقص است و به نتیجه مطلوبی نرسیدیم.یکی از عیوب دیگر آموزش در عرصه قرآن این است که آن را اختیاری نکردیم به این معنی که از سطح ابتدایی آموزش قرآن را پیش بردیم و از یک سطح به بعد که دانش آموزان به آگاهی و درک مناسبی رسیدند، فرصت کافی داده نشد تا حداقل آن آموزش و مواردی را که یاد گرفتند، استفاده کنند و با اجبار آموزش بعدی را پیش بردیم درحالی طبق خواسته آنها نبوده، بنابراین به نتیجه‌ مطلوبی هم نرسیده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
باخبر شدن از