متروی تبریز به یک قصه تبدیل شده است

یکی از علل تمام نشدن متروی تبریز این است که مترو به یک مطالبه عمومی شهروندان تبدیل نشده است و رسانه ها در این میان باید این موضوع را با تولید محتوا به مطالبه عمومی جامعه تبدیل کنند.
به گزارش خبرنگار ان به همت سازمان قطار شهری تبریز تور رسانه ای خبرنگاران و اصحاب رسانه از ایستگاه های مترو تبریز برگزار شد و آنها در جریان روند پیشرفت کاری قطار شهری تبریز قرار گرفتند.
مصطفی مولوی فرد، مدیر عامل متروی تبریز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به طولانی شدن روند احداث مترو در تبریز باید گفت مترو به یک قصه تبدیل شده است و عوامل زیادی در این راستا دخیل است.
وی افزود: با وجودی که تا کنون ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای مترو تبریز هزینه شده است ولی کمتر از نصف پروژه مترو به بهره برداری رسیده و تا کنون ۱۱ایستگاه آن به بهره برداری رسیده و البته هیچکدام از ایستگاه ها کامل نشده و ناقص هستند .
مولوی خاطرنشان کرد: یکی از علل تمام نشدن متروی تبریز این است که مترو به یک مطالبه عمومی شهروندان تبدیل نشده است و رسانه ها در این میان باید این موضوع را با تولید محتوا به مطالبه عمومی جامعه تبدیل کرده و مسوولان را مجبور کنند تا با اختصاص اعتبار مورد نیاز در به پایان رساندن این پروژه تلاش کنند.
مدیر عامل متروی تبریز در ادامه در خصوص خطوط مترو تبریز گفت: قطار شهری تبریز چهار خط مصوب دارد که خط یک به طول ۱۷کیلومتر بسه فاز تقسیم می شود که دوفاز آن از میدان ائل گلی تا میدان ساعت در مدار بهره برداری قرار گرفته است. از ۱۸ ایستگاه خط یک تعداد ۱۰ ایستگاه با وجود نواقصی از قبیل سیستم الکترونیکی pls سیستم اعلام مسافر، سیستم مخابراتی و سیستم سیگینالینگ به بهره برداری رسیده و همزمان عملیات رفع نواقص در دست اقدام است.
وی ادامه داد: خط دو قطار شهری تبریز به طول ۲۲ کیلومتر و شامل ۲۰ ایستگاه از قراملک تا دانشگاه آزاد تبریز با اعتبار ۵۱۵۵میلیارد ریال در دست اقدام است و خط سوم نیز از با امتداد شمالی و جنوبی و به طول ۱۵ کیلومتر و شامل ۱۴ ایستگاه از فرودگاه بین المللی تبریز آغاز و با عبور از میدان آذربایجان و خیابان انقلاب و از طریق دانشسرا و خیابان ارتش به پایانه بزرگ اتوبوس های شهری تبریز جنب بزرگراه شهید کسایی ختم می شود.
مولوی در مورد خط چهار متروی تبریز افزود : خط چهار به طول ۱۵ کیلومتر شامل ۱۸ ایستگاه از میدان آذربایجان آغاز و به انتهای خیابان شهید رجایی ختم می شود و از ویژگی های منحصر به فرد این خط که به صورت لوپ طراحی شده حلقه اتصالی بین تمامی خطوط ریلی مترو تبریز است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
باخبر شدن از