روزنامه کثیرالانتشار سراسری صبح ایران
به دو زبان ترکی و فارسی

۱۳۹۷/۰۹/۲۴
روزنامه ساقی آذربایجان
موارد ایمنی در گذرگاه های راه آهن استان

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: کلیه موارد ایمنی مندرج در قانون در گذرگاه های ریلی حوزه استحفاظی این اداره کل رعایت شده است.
شاپور ارصلانی افزود: در این گذرگاه ها موارد ایمنی مانند تابلوی رسیدن به راه آهن و سرعت گیر برای هشدار به رانندگان خودروها وجود دارد و برای جلوگیری از بروز حادثه نیاز است این موارد رعایت شود.
وی با بیان اینکه سه مدل گذرگاه همسطح در مسیر ریلی وجود دارد، اظهار داشت: در گذرگاه مجاز با راه بند در مناطق پرتردد، مامور راهدار مستقر در آن وظیفه کنترل عبور خودروها را هنگام عبور قطار بر عهده دارد.
مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: در گذرگاه های مجاز بدون راه بند و گذرگاه های غیرمجاز نیز با وجود مستقر نبودن مامور راهدار، حق تقدم با قطار بوده و در آن ها موارد ایمنی کاملا رعایت شده است.
ارصلانی با اشاره به حادثه چند روز گذشته برخورد قطار با پژو ۲۰۶ در حوالی روستای « شیخ حسن» در محور تبریز – آذرشهر، ادامه داد: این گذرگاه از نوع گذرگاه های مجاز بدون راه بند بوده که موارد ایمنی مانند تابلو هشدار و سرعت گیر در آن رعایت شده است.
شاپور ارصلانی با بیان اینکه برای ایمن تر کردن گذرگاه های ریلی باید در این محل ها تقاطع غیرهمسطح ایجاد شود، گفت: احداث این تقاطع ها نیاز به اعتبار ویژه دارد و با توجه به گستردگی شبکه ریلی و محدودیت اعتبار راه آهن، این اعتبار باید از محل اعتبارهای استانی تامین شود.
ارصلانی افزود: هم اکنون در حوزه استحفاظی راه آهن آذربایجان حدود ۲۱ گذرگاه مجاز با مستحفظ، ۲۷ گذرگاه همسطح بدون راه بند و ۱۸۷ تقاطع غیر همسطح وجود دارد.
وی با بیان اینکه خط ترمز قطارها از ۷۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ متر است و هیچ گونه امکان برای توقف سریع آن ها وجود ندارد از رانندگان خواست برای جلوگیری از بروز حوادث ریلی حق تقدم عبور قطار را در گذرگاه های مختلف رعایت کنند.
نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
باخبر شدن از
سامانه پیامکی
اشتراک روزنامه

عزیزان علاقه مند به دریافت مرتب روزنامه ساقی آذربایجان از طریق پست می توانند با دفتر روزنامه تماس حاصل نموده و یا به سامانه پیام کوتاه روزنامه پیامک بفرستند.

اشتراک یکساله: 340 هزار تومان

اشتراک شش ماهه: 170 هزار تومان

ضمنا هزینه بسته بندی و ارسال از طریق پست بر عهده روزنامه می باشد.

درخواست اشتراک آنلاین

اشتراک پیامک

برای عضویت در خبرنامه پیامکی، اطلاعات خود را وارد کنید

اشتراک ایمیلی

نظرسنجی

وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
آذربایجانین گوزه للیک لری
پیگیری وعده مسئولان
  • از مسئولین محترم استان که وعده های آنان در این ستون پیگیری گردیده خواهشمند است توضیحات خود را در خصوص علل عدم تحقق وعده های داده شده جهت اطلاع شهروندان محترم و تنویر افکار عمومی به دفتر روزنامه ساقی ارسال فرمایند.

تصویر روز