روزنامه کثیرالانتشار سراسری صبح ایران
به دو زبان ترکی و فارسی

۱۳۹۹/۰۸/۰۵
روزنامه ساقی آذربایجان
تبلیغات
آمار بازدید
  • 0
  • 643
  • 1,001
  • 1,356,982
چربی سوزهای زمستانی

قصد کاهش وزن دارید اما هات‌چاکلت و غذاهای گرم و پرکالری نمی‌گذارند به رژیمتان وفادار بمانید؟ بدانید تنها نیستید! در مطالعات زیادی معلوم شده بیشتر افراد در زمستان نسبت به تابستان بیشتر تمایل به خوردن دارند و برای همین در ماه‌های سرد زمستان وزن اضافه می‌کنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، تمایل ما به خوردن غذای گرم و چرب در زمستان بیشتر است. البته ایرادی ندارد گاهی هم جواب اشتهایمان را بدهیم و چیزی که هوسش را کرده‌ایم بخوریم، اما اگر این کار تبدیل به عادت شود حتماً دچار اضافه وزن خواهیم شد.
خوشبختانه در زمستان، سبزی‌ها و میوه‌های متنوعی وجود دارد کار کاهش وزن ما را ساده‌تر می‌کند. اگر تصمیم گرفته‌اید در این ماه‌های سرد، چند کیلو از وزنتان کم کنید پس بخوانید.
هویج : هویج سرشار از فیبر است که تجزیه و گوارش آن زمان می‌برد و در نتیجه مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد. اگر احساس سیری کنید طبیعتاً کمتر هوس خوردن خواهید کرد. هویج بسیار کم کالری و ذاتاً غیرنشاسته‌ای است. شما می‌توانید آن را خالی بخورید یا اینکه به اسموتی‌ها و سالادها و سوپ‌هایتان اضافه کنید.
چغندر : چغندر سرشار از فیبرهای مفید برای کاهش وزن است. صد گرم چغندر فقط حدود ۴۳ کالری، ۰٫۲ گرم چربی و ۱۰ گرم کربوهیدرات دارد. شما می‌توانید این سبزی ریشه‌ای را در سالادها و آبمیوه‌ها استفاده کنید. نوع تازه و رسیده‌ی آن، بیشترین فواید را دارد.
دارچین : این ادویه‌ی گرم و بی‌نظیر می‌تواند بخشی جدانشدنی از پخت و پز زمستانی‌تان باشد. دارچین برای کاهش وزن مفید است و متابولیسم را سرعت می‌دهد. سینامالدئید در دارچین، سوخت و ساز بافت چربی احشایی را افزایش می‌دهند. دارچین محرک انسولین نیز هست. اگر بدن به انسولین مقاوم شود، قند را سریع‌تر سوخت و ساز کرده و در نتیجه منجر به افزایش وزن می‌شود.
تخم شنبلیله : تخم شنبلیله در کنترل قند خون و افزایش ترشح انسولین خوب عمل می‌کند. ضمناً این دانه‌ها برای سرعت دادن به متابولیسم مفیدند. گالاکتومانان یک عنصر محلول در آب است که در تخم شنبلیله وجود دارد و اشتها را سرکوب می‌کند. شما می‌توانید این دانه‌ها را طی شب در فنجانی آب خیسانده و صبح ناشتا آن را مصرف کنید.
گواوا : میوه‌ی گواوا، تُرد و جذاب است که سرشار از فیبرهای غذایی بوده و تقریباً ۱۲ درصد از نیاز روزانه‌ی شما به فیبر را تأمین می‌کند. این میوه در تقویت عملکرد گوارش نیز مفید است. عملکرد خوب گوارش برای متابولیسم سریع لازم است که در نهایت منجر به کاهش وزن اضافی خواهد شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
باخبر شدن از
سامانه پیامکی
اشتراک روزنامه

عزیزان علاقه مند به دریافت مرتب روزنامه ساقی آذربایجان از طریق پست می توانند با دفتر روزنامه تماس حاصل نموده و یا به سامانه پیام کوتاه روزنامه پیامک بفرستند.

اشتراک یکساله: 340 هزار تومان

اشتراک شش ماهه: 170 هزار تومان

ضمنا هزینه بسته بندی و ارسال از طریق پست بر عهده روزنامه می باشد.

درخواست اشتراک آنلاین

اشتراک پیامک

برای عضویت در خبرنامه پیامکی، اطلاعات خود را وارد کنید

اشتراک ایمیلی

نظرسنجی

وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
آذربایجانین گوزه للیک لری
پیگیری وعده مسئولان
  • از مسئولین محترم استان که وعده های آنان در این ستون پیگیری گردیده خواهشمند است توضیحات خود را در خصوص علل عدم تحقق وعده های داده شده جهت اطلاع شهروندان محترم و تنویر افکار عمومی به دفتر روزنامه ساقی ارسال فرمایند.

تصویر روز