کمبود امگا ۳ شما را عصبانی می کند

از خواص مصرف امگا ۳ بهتر شدن حس و حال است. در مطالعه ای که روی دانش آموزانی انجام شد که امتحانات پایانی را پیش رو داشتند آنهایی که از مکمل های امگا ۳ استفاده نکرده بودند ۶۵ درصد پرخاشگرتر از دیگران بودند.
DHA یا دوکوزاهگزانوئیک اسید یک اسید چرب مفید برای بدن است که علاوه بر کاهش التهاب یا بهبود عملکرد مغز، در مطالعات اخیر خاصیت جدید آن یعنی کاهش خشم و عصبانیت نیز کشف شده است.
دوکوزاهگزانوئیک اسید یکی از قوی ترین اسیدهای چرب امگا ۳ است که در ادامه به تأثیرهای مثبت آن به ویژه برای مغز و دستگاه شناختی می پردازیم:
۱ – پایین آوردن عصبانیت و خصومت: از خواص مصرف امگا ۳ بهتر شدن حس و حال است. در مطالعه ای که روی دانش آموزانی انجام شد که امتحانات پایانی را پیش رو داشتند آنهایی که از مکمل های امگا ۳ استفاده نکرده بودند ۶۵ درصد پرخاشگرتر از دیگران بودند.
۲ – بهبود حافظه و یادگیری: غذاهای حاوی این اسید چرب می توانند در آزادسازی بهینه انتقال دهندگان عصبی به هیپوکامپوس مغز کمک کنند. همچنین در پیشگیری از کم شدن حافظه در اثر افزایش سن مؤثر است.
۳ – افزایش سطح انتقال دهنده های عصبی سالم: کمبود این اسیدهای چرب با پایین آمدن سطح دوپامین که نقش تعیین کننده ای در احساس مثبت دارد مرتبط است. درواقع نه تنها دوپامین بلکه سروتونین، گلوتامات، استیل کولین و نوراپی نفرین نیز در مغز و بدن به سطوح مناسبی می رسند.
۴ – بهبود عملکرد شناختی: مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ به قدرت توجه بیشتر و افزایش توانایی متمرکز شدن، یادگیری و انجام تکالیف مختلف کمک می کند که همه این‌ها به دلیل همان تأثیر مثبت در تنظیم انتقال دهنده های عصبی است.بنابراین بااینکه بسیاری از افراد از مزیت های امگا ۳ برای سلامت عمومی آگاه هستند بهتر است به خواص آن برای بهبود عملکرد عصب شناختی و کاهش خشم و عصبانیت نیز بیشتر توجه کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
باخبر شدن از