روزنامه کثیرالانتشار سراسری صبح ایران
به دو زبان ترکی و فارسی

۱۳۹۷/۰۷/۲۸
روزنامه ساقی آذربایجان
آمار بازدید
  • کاربران حاضر: 0
  • بازدید امروز: 3,162
  • بازدید دیروز: 2,848
  • کل بازدید ها: 839,204
۳ ویتامین مورد نیاز بدن

با استفاده از منابع غذایی مفید، مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدنتان را به بهترین نحو تأمین کنید تا بدنتان دچار کمبود نشود.
کلسیم
کلسیم؛ همان دوست استخوان ها و دندان ها. حتماً شما هم خیلی ها را می شناسید که با محصولات لبنی بیگانه اند. شاید به این دلیل که اهمیت و ارزش غذایی این گروه غذایی برای آن ها ناشناخته است.
بعضی ها هم تصور می کنند که محصولات لبنی مختص بچه هاست. برای همین خیلی خود را ملزم به مصرف این مواد غذایی نمی دانند. بعضی دیگر هم ادعا می کنند از طعم شیر خوششان نمی آید. دلیلش هر چه باشد باید بدانید که عدم مصرف محصولات لبنی به کمبود کلسیم و ویتامین D در بدن منجر می شود. بدن هر فرد بین ۱۹ تا ۵۰ ساله روزانه به ۲ وعده شیر یا جایگزین هایش و بدن یک فرد بالای ۵۰ سال به ۳ وعده از این مواد غذایی نیاز دارد.
ویتامین B
شاید کم نباشد تعداد افرادی که با ۴ ماده ی غذایی قهر کرده اند:با پاستاها، سیب زمینی، شیرینی جات و نان. این افراد در واقع با غلات قهر کرده اند. باید بدانید غلات منبع فوق العاده ی ویتامین B هستند و به بدن انرژی می دهند. در عین حال منبع فوق العاده ی فیبرها نیز محسوب می شوند.
متأسفانه بیشتر مردم فیبر کافی دریافت نمی کنند. شاید به بهانه ی لاغری و یا به بهانه های دیگر. یعنی بسیاری از مردم غلات کامل، حبوبات یا میوه و سبزیجات کمی مصرف می کنند. باید بدانید که فیبرها تأثیر زیادی روی کلسترول مفید خون دارند، باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می شوند و از ابتلا به دیابت جلوگیری می کنند. اگر به سلامتیتان اهمیت می دهید هیچ وقت از مصرف این مواد غذایی صرف نظر نکنید. فیبرها در میوه و سبزیجات، حبوبات، غلات و دانه های کامل، میوه های خشک و غیره وجود دارد.
ویتامین D
نتایج پژوهشی که در آمریکا انجام شد نشان می دهد حدود ۵۹ درصد جوانان با کمبود ویتامین D مواجه هستند. از بین این افراد یک چهارمشان با مشکل کمبود جدی روبه رو هستند. باید بدانید که جذب مقدار خیلی کم این ویتامین باعث ابتلا به راشیتیسم می شود.
ویتامین D برای متابولیسم استخوان ها لازم و ضروری است. این ویتامین کلسیم خون را کنترل می کند، میزان جذب این ماده ی معدنی را در روده و کلیه ها بالا می برد و همچنین به ذخیره شدن آن در عضلات کمک می کند.
این ویتامین نقش کلیدی در قدرت عضلانی و سنتز انسولین دارد و یکی از ویتامین های مقابله کننده با سرطان محسوب می شود. می توانید ویتامین D بدنتان را با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مصرف ماهی های چرب (مانند ماهی آزاد، ماکرو، تن و غیره)، تخم مرغ، کره، قارچ و غیره تأمین کنید.

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که نظر میدهید!

باخبر شدن از
avatar

wpDiscuz
سامانه پیامکی
اشتراک روزنامه

عزیزان علاقه مند به دریافت مرتب روزنامه ساقی آذربایجان از طریق پست می توانند با دفتر روزنامه تماس حاصل نموده و یا به سامانه پیام کوتاه روزنامه پیامک بفرستند.

اشتراک یکساله: 340 هزار تومان

اشتراک شش ماهه: 170 هزار تومان

ضمنا هزینه بسته بندی و ارسال از طریق پست بر عهده روزنامه می باشد.

درخواست اشتراک آنلاین

اشتراک پیامک

برای عضویت در خبرنامه پیامکی، اطلاعات خود را وارد کنید

اشتراک ایمیلی

نظرسنجی

وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
آذربایجانین گوزه للیک لری
پیگیری وعده مسئولان
  • از مسئولین محترم استان که وعده های آنان در این ستون پیگیری گردیده خواهشمند است توضیحات خود را در خصوص علل عدم تحقق وعده های داده شده جهت اطلاع شهروندان محترم و تنویر افکار عمومی به دفتر روزنامه ساقی ارسال فرمایند.

تصویر روز