خدمات پزشکی به ۷ هزار گردشگر سلامت اقلیم کردستان عراق در تبریز

محمد کلامی امروز در جلسه مشترک با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل اظهار کرد: شبکه درمان و گردشگری سلامت در استان به لحاظ اهمیت، نیازمند گسترش، توسعه و تسهیل با اقلیم کردستان عراق است.

وی گفت: در یک سال گذشته حدود ۷ هزار درمان پذیر از اقلیم کردستان به استان داشته ایم که  بیمارستان بین المللی تبریز هماهنگی لازم برای اختصاص پرواز مستفیم از تبریز به اقلیم کردستان را در این راستا جهت تسهیل و سهولت در تردد گردشکران سلامت انجام داده است.

کلامی با بیان اینکه استان ما قطب مهم تولید غذایی در کشور است افزود: اقلیم کردستان یکی از بازارهای هدف صنایع غذایی استان بوده و اخیرا رقبایی از دیگر کشورها به این عرصه وارد شده و موجب رقابت تنگاتنگ بین تاجران ما شده اند که  نیاز است با چاره اندیشی ، رفع موانع و تسهیل‌گری دنبال افزایش و توسعه صادرات باشیم.

کلامی با بیان اینکه صنایع کوچک ما در استان بخاطر نوسانات اقتصادی آسیب می بینند؛ خاطر نشان کرد: باید جهت رفع مشکلات،  بازار باثبات و امن در منطقه ایجاد کرده و سهم مان در صادرات را افزایش دهیم.

اختصاص پرواز مستقیم تبریز-کرکوک

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل نیز گفت: استان آذربایجان شرقی یکی از قطب های اقتصادی کشور است و بیشتر صنایع و مصالح مورد استفاده در اقلیم عراق از استان آذربایجان شرقی است و به همین خاطر نیازمند توجه ویژه و جدی برای توسعه اقتصادی می باشد.

نصراله رشنودی با اشاره به اشتراکات قومی، فرهنگی و اعتقادی میان  مردم کرکوک و تبریز گفت:  رایزنی و هماهنگی ها ی لازم جهت اختصاص پرواز مستقیم تبریز-کرکوک  برای تقویت و توسعه روابط در تمام عرصه ها انجام خواهد شد.

رشنودی گفت: مردم اقلیم کردستان به شدت علاقمند سفر به کشور ایران هستند اما متاسفانه برخی شرکت های گردشگری با اخذ هزینه های گزاف از گردشگران حوزه سلامت باعث آسیب به توسعه این بخش می شوند که امیدواریم از ارایه مجوز بی رویه به این شرکتها اجتناب شده و شرکتهای فعال حوزه سلامت تقویت شوند.

About Author