کشتارگاه صنعتی تبریز گوشت قرمز ۷۸۵ قصابی را تامین می‌کند

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز گفت: در سطح این شهر حدود یک هزار و ۲۰۰ قصابی وجود دارد ، این کشتارگاه گوشت قرمز ۷۸۵ قصابی را تامین می‌کند.
به گزارش ساقی آذربایجان ،کریم قدرتی در جلسه شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه در سال ۹۸ تنها گوشت ۱۸۵ قصابی توسط مجموعه کشتارگاه تبریز تامین می شد، افزود: کمبود گوشت قرمز در این شهر حل شده است و تا پایان هفته جاری قیمت‌ها در حال ریزش بوده و حباب‌ قیمت فرو می‌ریزد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی ظرفیت بالایی در تولید و پرورش دام سبک دارد، اظهار داشت: در این حوزه مشکل خاصی وجود ندارد و در مورد دام سنگین از دیگر استان‌ها پذیرش داشتیم و در کنار آن خود استان نیز تولید دارد.
مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز با بیان اینکه استان‌های دیگر محدودیتی برای ارائه دام سنگین اعمال کردند، گفت: با آغاز سیاست‌های اقتصادی دولت از هفته گذشته، مقرر شد این کشتارگاه روزانه ۱۵ هزار راس دام کشتار کند.
قدرتی، ادامه داد: در زمان کنونی دامپروری هایی که در امر پرورش دام فعالیت دارند، ۲۰ تا ۳۰ درصد از طرف دولت کمک ‌هزینه خرید نهاده‌های دامی دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به قیمت دام زنده سنگین در هفته گذشته، یادآوری کرد: با اصلاح قیمت‌ها که در تبریز نسبت به دیگر شهرها کمتر است هم اکنون گوشت دام سنگین به قیمت کیلویی ۱۹۰ هزار تومان، درجه یک ۲۱۰ هزار تومان و درجه دو ۱۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.
قدرتی، با بیان اینکه خون حاصل از کشتار تبدیل به پودر خون شده و به نهاده‌های دامی‌ تبدیل می‌شود، افزود: در روزهای آتی این سیستم در تبریز به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

About Author