آذربایجان شرقی بیشترین تعداد نانوایی را در سطح کشور دارد

به گزارش ساقی آذربایجان، بهروز واقف شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز نحوه‌ی ارائه اطلاعات به مردم و نحوه تعامل با آنها را مشکل اساسی مسئولین دانست و ادامه داد: رابط و واسطه ما با مردم، در تشریح عملکرد به مردم در توان اصحاب رسانه است و ارتباط با رسانه، تعامل با رسانه و استفاده از اهمیت آن در انتقال عملکرد به مردم بهترین راهکار است و این امر روز به روز باید افزایش یابد.

وی از اقتصاد دارایی به عنوان دستگاه ارشد وزارت اقتصاد دارایی در استان نام برد و افزود: از وظایف مدیر کل اقتصاد دارایی به عنوان نماینده وزیر اقتصاد در استان، متمرکز بر دستور اداره کل و متمرکز بر نهادهای تابع وزارت اقتصاد می‌باشد و بنده به عنوان نماینده وزیر و رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابع که شامل بیمه ایران، مالیات، گمرک و….. می‌باشد وظیفه نظارت و پاسخگو به وزیر اقتصاد در خصوص عملکرد دستگاه‌های تابع را دارا می‌باشم.

واقف رفع نواقص، ایرادها و پیگیری مواردی که به دستگاه‌های تابع مربوط است را وظیفه دانست.

مدیر کل امور دارایی و اقتصادی استان آذربایجان شرقی، تأثیر رسانه را در فرهنگ سازی مالیاتی بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: بیشترین اتکا منابع و درآمدهای استان در سطح ملی به درآمدهای مالیاتی و منابع مالیاتی است و در شرایط فعلی از اصحاب رسانه خواهشمندم تا بحث مالیات را در بین مردم فرهنگ سازی کنند.

وی بخشی از وظایف خود را متمرکز بر معاونت نظارت مالی دانست و افزود: بخشی از طرح‌های اقتصادی که در استان انجام می‌شود و مسئولیت آن برعهده اقتصاد دارایی است در معاونت نظارت مالی انجام می‌شود، از جمله طرح آرد و نان.

بهروزی ادامه داد: در چند ماه اخیر جهت گیری های جدیدی در اقتصاد دارایی مدنظر گرفته شده است که بیشتر تمرکز ما بر بسترها، فرآیندها و چارچوب‌ها است، بطوری که که زیرساخت‌های لازم برای چارچوب‌های بهتر در پیش گرفته شده است.

مدیر کل امور دارایی و اقتصادی استان آذربایجان شرقی با تاکید به تمرکز بر سرمایه گذار داخلی در کنار سرمایه گذار خارجی اظهار کرد: در بحث فرماندهی واحد سرمایه گذاری کار دیگری که صورت گرفته است؛ نهادسازی و ایجاد شورای آلی سرمایه گذاری است، به صورتی که هر علتی که سبب مانع سرمایه گذاری شود در شورای آلی سرمایه گذاری به آن رسیدگی خواهد شد.

همچنین وی از مجهز شدن ۵۶۱۰ نانوا به کارتخوان خبر داد و ادامه داد: تعداد نانوایی در استان قریب به ۶۰۰۰ می‌باشد که مابقی نانوایی‌هایی که به علل‌های مختلف به کارتخوان مجهز نشده‌اند مشکلات آنها در حال بررسی و رسیدگی می‌باشد.

همچنین وی عنوان کرد: در حوزه تبصره ۱۸، اعتباری که به استان ابلاغ شده است نزدیک به ۱,۲۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که این اعتبار با بدون در نظر گرفتن اعتبار نفت به ۱,۰۷۵ میلیارد تومان می‌رسد.

بهروزی با اعلام اینکه برای اولین بار، مسئولیت تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰ بر عهده وزارت اقتصاد قرار داده شد افزود: نتیجه عملکرد و تحقق این امر اکنون ۷۶ درصد می‌باشد که در طی روزهای آینده ۹۵ درصد این اعتبار، عملیاتی خواهد شد که سهم استان ما در تبصره ۱۸، ۳.۲ درصد اعتبار در سطح کشور می‌باشد.

مدیر کل امور دارایی و اقتصادی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در سفر وزیر اقتصاد به استان آذربایجان شرقی علاوه بر سهمی که تخصیص پیدا کرده است از وزیر درخواست شد تا از سهم استان‌هایی که درصد جذب قابل توجهی نداشته‌اند ۱۰۰ میلیارد دیگر به سهم استان آذربایجان شرقی اضافه شود که این درخواست توسط وزیر پذیرفته شد و سهم استان ما به ۱۳۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد.

وی در آخر از جذب ۳۰ میلیون دلار سرمایه گذار خارجی در سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد.

About Author