آموزش و پرورش شفاف سازی کند

به گزارش ساقی آذربایجان،طبق خبرهای رسیده مرکز مدارس خارج از کشور بیش از نیمی از اختیارات خود در مدیریت ثبت‌نام‌های غیرحضوری را به پنج مدرسه خاص موسوم به راه دور منتقل کرده است و هنوز توضیح قابل قبولی برای این تصمیم اعلام نشده است و معلوم نیست چرا و چگونه این پنج مدرسه راه دور، قرار است بار عمده آموزش دانش آموزان ایرانی مقیم خارج را به دوش بکشند؟ و البته با چه شهریه هایی!
دومین خبر مربوط به توزیع کارنامه امتحانات دیپلم دانش‌ آموزان است. دانش‌ آموزانی که از یک تا ۱۲ سال در این مدارس درس خوانده اند و هر کدامشان برای ارتقای معدل و قبولی در دانشگاه های مورد نظر خود تلاش فراوان کرده اند؛ اما ناگهان با کارنامه هایی مواجه شدند که برای تعدادی از امتحانات بدون دلیل غیبت ثبت شده و با درج نمرات عجیب در دیگر درس ها، موجب استرس شدید این دانش آموزان و خانواده های آنان شده است.
خبر سوم این که اعلام شده برای ثبت نام سال جدید، دانش آموزان خارج کشور حتی در مقطع ابتدایی، باید تعهد بدهند که تا پایان سال به هیچ وجه به ایران بازنخواهند گشت!
امیدواریم مسئولان مرکز بین الملل آموزش و پرورش توضیح کافی بدهند که چگونه با این سیاست های عجیب می خواهند امید ایرانیان مهاجر و ایران دوستان را به کشور خودشان ایران حفظ کنند.
انتهای پیام/

About Author