اعطای جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره آمریکایی به بازیگر زنجانی

محمود نظرعلیان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با فیلم کوتاه «آوا» اظهار کرد: فیلم کوتاه آوا به کارگردانی ساسان کریمی و تهیه‌کنندگی سعید دادگر و لیلا بلوکات با شرکت در جشنواره زنان Imagine This woman آمریکا موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه و بهترین بازیگر مرد شد. همچنین فیلم آوا به جشنواره فیلم‌های خاورمیانه و شمال آفریقای ونکوور نیز راه یافته‌ است.
وی با اشاره به نقش‌آفرینی خود در فیلم‌های «مرد ابری» و «پیرمرد و دریا» نیز افزود: فیلم «مرد ابری» به کارگردانی شاهین جلالی به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش دریافت نشان بهترین بازیگری مرد جشنواره بین‌المللی «گرند اف لهستان» کاندیدا شده‌ است و فیلم «پیرمرد و دریا» به کارگردانی علی لاجوردی نیز به جشنواره بین‌المللی فیلم سالرنو ایتالیا راه یافته است.
این هنرمند زنجانی تصریح کرد: بسیاری از جوانان در استان زنجان یا استان‌های دیگر به کار در حوزه سینمای کوتاه علاقه دارند ولی با مشکل نبود تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار در این حوزه مواجه می‌شوند که حمایت تهیه‌کنندگان و افراد علاقه‌مند به جوانان و سینمای کوتاه به موفقیت آن‌ها کمک خواهد کرد.سقف شهرستان‌ها برای پیشرفت کوتاه است و بازیگران یا کارگردانان تا حدی می‌توانند در استان‌ها رشد کنند و بعد از مدتی افراد جوان که دارای ایده‌های نو هستند به ناچار مهاجرت می‌کنند که مقصد بیشتر این مهاجرت‌ها نیز تهران است و بیشتر هنرمندان در تهران حضور دارند.
بازیگر زنجانی عنوان کرد: مسئولان فرهنگی و هنری در استان‌ها باید از هنرمندان حمایت کنند تا آن‌ها بتوانند در استان خود رشد کنند وگرنه آن‌ها مجبور به مهاجرت هستند، آینده سینما در دست هنرمندان جوان است و این هنرمندان نیز مستلزم حمایت و پشتیبانی مسئولان فرهنگی و هنری استان خود هستند.
وی خاطرنشان کرد: جوانانی که علاقه‌مند به بازیگری بوده و تمایل ورود به این عرصه را دارند، علاوه بر حضور در فیلم‌های مختلفی که تولید می‌شود نباید نسبت به دیدن و شنیدن کافی کوتاهی کنند و باید ارتباط خود با مراکزی که به صورت دائم در راستای تولید فیلم فعالیت می‌کنند نیز ارتباط برقرار کنند.

About Author