باند سارقان خودرو و دوچرخه در تبریز متلاشی شد

معاون هماهنگ‌کننده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از انهدام باند سارقان خودرو و دوچرخه در تبریز خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها ۱۲ دستگاه خودروی سرقتی و ۳۰ دستگاه دوچرخه مسروقه کشف شد.

صابر عباس‌زاده اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو همچنین سرقت‌های متعدد دوچرخه از مجتمع‌های مسکونی در شهر تبریز، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی  استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده و محل‌های سرقت خودرو سه نفر از سارقان که دارای سوابق کیفری بوده شناسایی و در یک عملیات منسجم هر سه نفر را حین سرقت دستگیر کردند.

معاون هماهنگ‌کننده انتظامی استان تصریح کرد: از مخفیگاه سارقان ۱۲ دستگاه خودروی مسروقه کشف و پس از احراز هویت و شناسایی به مالباختگان تحویل شد.

وی یادآور شد: با هوشیاری اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان در یک عملیات منسجم و هماهنگ شده ۲ سارق دوچرخه نیز دستگیر که در این راستا سه نفر مالخر نیز شناسایی و متهمان به ۵۰ فقره سرقت دوچرخه اعتراف کردند.

عباس‌زاده تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان دوچرخه و مالخران تعداد ۳۰ دوچرخه سرقتی کشف شده است که شهروندان و مال‌باختگان می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی استان نسبت به تحویل دوچرخه‌های مسروقه خود اقدام کنند.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه سارقان باندهای سرقت دستگیر شده معتاد بوده و دارای سوابق متعدد کیفری هستند از شهروندان درخواست کرد، از پارک کردن خودرو در مکان‌های خلوت و تاریک خودداری کرده و خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل فرمان، قفل پدال و ردیاب الکترونیکی مجهز کرده تا فرصت سرقت  سارقان را سلب کنند.

About Author