ذبح دام آبستن در کشتارگاه تبریز ممنوع است

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ذبح دام آبستن ممنوع است و برای جلوگیری از آن وحفظ ذخایر دامی و تشخیص آبستنی دامها از سونوگرافی استفاده می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان کریم قدرتی با اشاره به عدم کشتار دام‌های آبستن در کشتارگاه تبریز به منظور حفظ ذخایر دامی کشور اظهار کرد: کشتارکنندگان و قصابان باید عصر روز قبل کشتار در محل مجاورت میدان دام سازمان نسبت به انجام سونوگرافی توسط پزشک معتمد سازمان اقدام بکنند.
وی بیان کرد: در این طرح گاوهای ماده در سالن انتظار کشتارگاه با معاینات دکتر دامپزشک مستقر در کشتارگاه و ارائه گواهی بلامانع بودن کشتار به علل مختلف (از جمله افتادگی رحم،اندومتریت، کیستهای تخمدانی، تورم پستان و کور شدن کارتیه‌ها و…) و در صورت عدم آبستنی به سالن کشتارگاه هدایت می‌شوند و در صورت آبستن بودن کشتار انجام نمی‌شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان گشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، وی تاکید کرد: در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز کشتار کلیه دامهای ماده فقط با گواهی دکتر دامپزشک و ذکر علت حذف و در صورت عدم آبستنی امکان‌پذیر است.

About Author