راستگراترین دولت ایتالیا از زمان جنگ دوم جهانی

بر اساس نتایج اولیه انتخابات سراسری ایتالیا، این کشور در آستانه تشکیل راستگراترین حکومت خود از زمان پایان جنگ دوم جهانی قرار گرفته است.

به گزارش ساقی آذربایجان، نتایج اولیه انتخابات پارلمانی ایتالیا حاکی از پیروزی ائتلاف راستگرای تحت رهبری خانم ” جورجیا ملونی” رهبرحزب راستگرای “برادران ایتالیا” در انتخابات اخیر است.

در صورت پیروزی قطعی ائتلاف راستگرای تحت رهبری خانم ملونی ، راستگراترین حکومت این کشور از زمان جنگ دوم جهانی تشکیل خواهد شد و برای نخستین بار در تاریخ ایتالیا یک زن به مقام نخست وزیری خواهد رسید.

خانم ملونی بامداد دیشب و ساعاتی پس از پایان انتخابات سراسری در اظهاراتی در جمع حامیانش اعلام پیروزی کرده است. نتایج اولیه انتخابات حاکی از کسب برتری ائتلاف تحت رهبری اوست.

او در جمع حامیانش گفت:” من می خواهم این پیروزی را به همه کسانی که دیگر در بین ما نیستند و خواستار چنین شبی بودند، تقدیم کنم.” او گفت: “از فردا باید ارزش های خود را نشان دهیم… ایتالیایی ها ما را انتخاب کردند و ما به آنها خیانت نخواهیم کرد، همانطور که هرگز نکرده ایم.”

بر اساس اعلام وزارت کشور ایتالیا و بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا، اتحاد احزاب راست افراطی به رهبری حزب “برادران ایتالیا” ملونی، موفق به کسب حداقل ۴۴ درصد آرا شده اند.

با شمارش ۶۳ درصد آرا، حزب فوق محافظه‌کار برادران ایتالیا حداقل ۲۶ درصد آرا را به دست آورده است و شرکای ائتلافی او به رهبری ماتئو سالوینی حدود ۹ درصد و حزب “فورزا” سیلویو برلوسکونی نیز بیش از ۸ درصد آرا را به دست آورده است. انتظار می رود نتایج نهایی در اواخر روز دوشنبه (امروز) اعلام شود، اما تشکیل حکومت ائتلافی جدید ایتالیا احتمالا هفته ها زمان خواهد برد.

ملونی در سال ۲۰۰۶ وارد صحنه سیاسی ایتالیا شده و در سال ۲۰۱۲ یکی از بنیانگذاران اصلی حزب برادران ایتالیا بود، حزبی که نسبت به اتحادیه اروپا بدبین بوده و طرفدار اعمال سیاست های ضد مهاجرتی است.

 

در آخرین انتخابات سراسری ایتالیا در سال ۲۰۱۸، این حزب تنها ۴٫۵ درصد آرا را به دست آورده بود، اما محبوبیت آن در سال های اخیر افزایش یافته است.

موضع ملونی در مورد اوکراین با رهبران شریک در ائتلاف تحت رهبری اش، متفاوت است. در حالی که برلوسکونی و سالوینی هر دو گفته اند که مایلند تحریم ها علیه روسیه را به دلیل تاثیر آنها بر اقتصاد ایتالیا بازنگری کنند، اما ملونی در حمایت از اوکراین در برابر روسیه ثابت قدم بوده است.

ملونی، مادری ۴۵ ساله از رم، شخصیتی عمیقا محافظه‌کار است.

او آشکارا مخالف همجنسگرایی است و تهدید کرده است که موضوع اتحادیه‌های همجنسگرا را که در سال ۲۰۱۶ در ایتالیا قانونی شده بودند، تحت بررسی مجدد قرار خواهد داد. او همچنین سقط جنین را یک “تراژدی” خوانده است.
فعالان حقوق زنان و فمنیست ها نسبت به مواضع ملونی ابراز نگرانی کرده اند.

About Author