راه اندازی منطقه انرژی خورشیدی و بادی در البرز

رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: منطقه انرژی خورشیدی و بادی با مشارکت بخش خصوصی در پژوهشگاه مواد و انرژی مستقر در استان البرز راه اندازی می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان،راه اندازی منطقه انرژی خورشیدی و بادی در البرز به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، دکتر «حمید امیدوار» در بازدید وزیر علوم تحقیقات و فناوری از پژوهشگاه مواد و انرژی مستقر در مشکین دشت فردیس استان البرز افزود: در سفر رییس جمهور به استان البرز اعتباراتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پژوهشگاه مواد و انرژی مصوب شد که منتظر تخصیص این اعتبارات هستیم.
به گفته رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران: قرار است از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان البرز ۲ پروژه ساختمان مرکز نوآوری و توسعه سیستم خورشیدی ۵۰ کیلووات پژوهشگاه مواد و انرژی ایران تکمیل شود.
امیدوار گفت: از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخواست شد که برای بروز رسانی ۴۰ درصد تجهیزات پژوهشگاه مواد و انرژی اعتباراتی اختصاص یابد.
رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران افزود: توسعه خوابگاه دانشجویان از مواردی است که باید در اسرع وقت انجام شود، زیرا از مهرماه سال جاری پذیرش دانشجوی بین المللی خواهیم داشت.
او گفت: ۲ طرح کلان تحقیقاتی در شرف تعریف داریم که با حمایت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان طرح کلان ملی مصوب می‌شوند؛ یکی از این طرح‌ها در زمینه سیستم خورشیدی و دیگری هنوز قطعی نشده است.
محققان این پژوهشگاه تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاورد‌ها تجاری سازی شده است.
آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه‌هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.
پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مستقر است.

About Author