ساختمان کنگره ملی شهدای اردبیل به بهره برداری می رسد

دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل از بهره برداری ساختمان کنگره ملی شهدای استان اردبیل همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.
علیرضا حسن زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساختمان کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل به منظور برگزاری جلسات و پیگیری امور همزمان با سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه این کنگره از ۲۰ کمیته تشکیل شده است، گفت: برگزاری کنگره ملی ۳ هزار ۴۰۰ شهید استان اردبیل یک کار بزرگ فرهنگی و جهادی است و نیاز است همه مسئولان و آحاد مردم در هرچه باشکوه‌تر اجرا شدن این امر مهم گام بردارند.
دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل از برگزاری اختتامیه طرح فراخوان نشان‌واره کنگره ملی شهدای استان اردبیل خبر داد و افزود: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این فراخوان اول خردادماه با حضور اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل و اعضای کمیته فرهنگی و هنری در محل ساختمان کنگره برگزار خواهد شد.
حسن زاده چاپ و نشر حداقل ۳۴۰ عنوان کتاب از زندگی نامه و خاطرات شهدا و رزمندگان را از مهمترین برنامه‌های کنگره عنوان کرد و گفت: یکی از بزرگترین برکت این کنگره، جمع آوری آثار و خاطرات و زندگی نامه کلیه شهدا از اردبیل تا دورترین روستاهای استان است.
وی از عموم مردم، به ویژه علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت، هنرمندان و افراد صاحب نظر و ایده خواست به منظور باشکوه‌تر اجرا شدن این کنگره ملی که در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد برنامه‌های پیشنهادی خود را به ساختمان ستاد کنگره ۳ هزار ۴۰۰ شهید استان اردبیل در شهرک اداری کارشناسان ارسال کنند.
دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل همچنین بهره برداری از موزه دفاع مقدس، راه اندازی دهکده مقاومت به عنوان مجتمع فرهنگی ورزشی و تفریحی، ایجاد بوستان شهدا با کاشت ۳ هزار و ۴۰۰ نهال مثمر به یاد شهدای استان، دیدار با کلیه خانواده شهدا و ایثارگران استان اردبیل، اهدا جهیزیه به نوعروسان به تعداد شهدا، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، آبرسانی به روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته و بازسازی جاده‌های روستاهای محروم استان را از مهمترین طرح‌ها و برنامه‌های در نظر گرفته شده کنگره عنوان کرد.

About Author