سامانه حمایت در اردبیل فعال شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از فعال شدن سامانه حمایت برای ثبت شکایت و اعتراض نسبت به تعیین دهک‌های یارانه‌ای خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان، بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با واریز مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به سه دهک اول و ۳۰۰ هزار تومان به سایر دهک‌ها به عنوان یارانه حمایتی دولت در شرایط کنونی اقتصاد کشور برخی خانواده‌ها به نحوه واریز این یارانه اعتراض دارند.
وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها نسبت به راه‌اندازی سامانه حمایت اقدام کرده که اهالی استان اردبیل نیز می‌توانند در صورت اعتراض به تقسیم‌بندی دهک یارانه‌ای با ورود به این سامانه اعتراض خود را ثبت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در مورد مختل بودن این سامانه در اولین روز فعالیت گفت: ایراد و اشکال در ثبت اطلاعات در سامانه در روز اول طبیعی است ولی با کاهش حجم مراجعه به این سامانه در روزهای آینده امکان ورود و ثبت شکایت و اعتراض وجود دارد.
رحیم‌زاده افزود: مسئولان امر به سرعت مسائل و موضوعات مطرح شده را رسیدگی کرده و پاسخ را به سرپرستان خانوارها اعلام می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سامانه دومی که در خدمت هموطنان است، سامانه هدفمندی یارانه‌هاست که افراد فاقد دریافت یارانه با مراجعه به این سامانه می‌توانند ثبت اطلاعات کرده و اعتراض خود را اعلام کنند.
رحیم‌زاده اضافه کرد: برخی خانوارها در سال‌های اخیر امکان دریافت یارانه را نداشتند که به دلایل مختلف این امر انجام می‌شد که با باز شدن سامانه هدفمندی یارانه‌ها امکان ثبت اطلاعات جدید برای این خانوارها و سرپرستان خانوارها به وجود آمده است. هنوز امکان برداشت از مبلغ واریز شده به حساب سرپرستان خانوارها وجود ندارد و دولت تلاش خواهد کرد تا در ماه‌های آینده این مبلغ را به کالا برگ الکترونیکی تبدیل کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: هنوز اطلاعات دقیقی در این زمینه در اختیار استان‌ها قرار داده نشده و به محض اعلام اطلاعات دقیق آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

 

About Author