شورای امنیت خواستار پایان خشونت‌ها در میانمار شد

به دنبال کشته شدن ۳۵ تن از جمله دو کودک به دست ارتش میانمار در هفته گذشته، شورای امنیت سازمان ملل خواستار پایان فوری خشونت‌ها در این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدو آباری، رئیس شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: اعضای شورای امنیت کشتار گزارش شده دست‌کم ۳۵ تن از جمله دو کودک و دو تن از کارمندان سازمان “نجات کودکان” در ایالت “کایا” میانمار در تاریخ ۲۴ دسامبر را محکوم کردند. آنها بر لزوم تضمین پاسخگویی و مسؤولیت‌پذیری درخصوص این اقدام تاکید کردند.

وی افزود: شورای امنیت به حمایت از مردم میانمار و یک گذار دموکراتیک در این کشور ادامه می‌دهد. باید به حقوق بشر احترام گذاشته شود و باید دسترسی بشردوستانه بدون مانعی به نقاط مختلف این کشور وجود داشته باشد.

به گزارش سازمان “نجات کودکان”، ارتش میانمار روز جمعه به چندین خودرو در ایالت کایا حمله کرد. براساس گزارش رسانه‌های محلی، دست‌کم ۳۵ جسد، هشت خودروی سوخته و پنج موتورسیکلت در صحنه کشف شده است.

ارتش میانمار در اول فوریه سال جاری میلادی به بهانه اینکه حزب حاکم “لیگ ملی دموکراسی” در انتخابات پارلمانی نوامبر ۲۰۲۰ تقلب کرده است، کودتا کرد و زمام قدرت را در دست گرفت. این کودتای نظامی موجی از اعتراضات مردمی را به وجود آورد که منجر به کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ تن در درگیری با نیروهای مجری قانون شد.

About Author