مجتمع‌های آب معدنی با تمرکز بر خواص درمانی در اردبیل باید رونق گیرد

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: باید با برگزاری جشنواره‌های گردشگری در حوزه آب‌های معدنی و تشریح خواص درمانی این مجموعه‌ها، در زمینه رونق آبدرمانی پزشکی در این استان گام برداریم.
نادر فلاحی در نشست بررسی مشکلات مجتمع‌های آبدرمانی استان اردبیل افزود: آب‌های گرم معدنی به عنوان اصلی‌ترین و منحصربه‌فردترین برند گردشگری این استان است و درصد بالایی از گردشگران با انگیزه استفاده از این امکانات به منطقه سفر می‌کنند.
وی بیان کرد: مجتمع‌های آبدرمانی موتور محرک گردشگردی هستند که باید تلاش شود با صیانت از این برند، استان اردبیل به یکی از قطب‌های مهم گردشگری این حوزه در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل شود.
مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل اضافه کرد: در دوره پساکرونا باید در زمینه معرفی خواص آب‌های درمانی و پیست‌های اسکی قدم برداریم و با حفظ برند آب‌های درمانی، اهمیت گردشگری استان را بالا ببریم.
وی حمایت از سرمایه‌گذاران را از مهمترین برنامه‌ میراث فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: آماده همکاری با سرمایه‌گذاران در تمامی زمینه‌های گردشگری هستیم تا بتوانیم با توسعه زیرساخت‌ها و تقویت صنعت گردشگری، شاهد رونق اقتصادی در استان اردبیل باشیم.
پیش از شیوع ویروس کرونا حدود ۱۴ واحد آبدرمانی فعال در شهرستان سرعین فعالیت داشت.
سرعین واقع در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل با برخورداری از ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم یکی از پنج منطقه گردشگرپذیر کشور است.

About Author