مدیران دولتی نباید در انتخابات دخالت داشته باشند

تراب محمدی در جلسه هیأت اندیشه‌ورز استان در دانشگاه تبریز، گفت: در برگزاری انتخابات در کشور چهار مؤلفه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت دارای اهمیت بسیاری است که در این میان مؤلفه سلامت انتخابات از وظایف مهم مجریان انتخابات، کاندیداها و هواداران آنهاست که باید رعایت شود.

وی افزود: تأمین امنیت نیز بر دوش نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی است و مجاهدت‌های شبانه‌روزی این افراد نباید فراموش شود؛ براساس زحمات نیروهای امنیتی است که امنیت پایدار و آرامش مثال‌زدنی در کشور و استان ایجاد شده و کوچک‌ترین مشکل امنیتی نداریم.

محمدی با خطاب قراردادن مسئولان دستگاه‌های اجرایی از آنها خواست تا با تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم، زمینه جلب رضایت عمومی و به دنبال آن تقویت مشارکت در انتخابات پیش رو را رقم بزنند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه عملکرد دولت آیت‌الله ریسی مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت، گفت: اگر عملکرد دولت سیزدهم با زبان گویا و رسا بیان شود در مشارکت مردم تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: مردم باید بدانند خادمان آنها در این ۳۳ ماه چه کارهایی کرده‌اند و وظیفه ماست که خدمات دولت را در این مدت تبیین کنیم.

محمدی یادآوری کرد: در همین راستا سلسله‌نشست‌های رسم خدمت جهت تبیین عملکرد دستگاه‌های دولتی به مدت ۱۰ روز با حضور رؤسای دستگاه‌ها و اهالی رسانه برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که مشارکت حداکثری در انتخابات را تحت تاثیر قرار می‌دهد تخریب کاندیداها از سوی ستادهای تبلیغاتی و هواداران آنهاست که این موضوع باعث بدبینی مردم به مسئولان و مدیران می‌شود.

وی گفت: اگر مردم بدانند مسئولان دلسوزانه و صادقانه تلاش می‌کنند قطعاً در انتخابات شرکت خواهند کرد و نظرسنجی‌ها نیز حاکی از مشارکت بالای مردم در انتخابات است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف، گفت: این سازمان‌های غیرسیاسی و غیردولتی با دغدغه‌هایی از جنس جامعه محسوب می‌شوند که با بصیرت‌افزایی، مطالبه‌گری و تقویت روحیه مشارکت‌جویی مردم می‌توانند زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند که لازم است از این ظرفیت در استان بهره گرفت.

About Author