مرمت و بازسازی کتابخانه طباطبایی ارومیه در انتظار تخصیص بودجه

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: مرمت و بازسازی کتابخانه طباطبایی ارومیه در انتظار تخصیص بودجه است.
به گزارش ساقی آذربایجان،خدیجه معصومی با اشاره به اینکه برای بازسازی کتابخانه عمومی طباطبایی ارومیه باید بودجه لازم تخصیص یابد، افزود: کتابخانه طباطبایی ارومیه از سال ۸۹ با هدف تخریب بسته شد و سال ۹۸ نیز مشکل سند آن برطرف شد و سند به نام اداره کل ارشاد اسلامی استان صادر شد که طبق آخرین جلسه و بازرسی مسئولان فنی اداره راه و شهرسازی تصمیم براین شد به جای تخریب کتابخانه، آن را بازسازی و مرمت کنند.
معصومی اظهار کرد: برای تخریب و بازسازی کتابخانه عمومی طباطبایی بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما به دلیل استحکام ساختمان برنامه ریزی شد این بنا مرمت شود.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته برای بازسازی و مرمت این کتابخانه ۵میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب و تخصیص یافت اما بدون اطلاع اداره کل ارشاد و نهاد کتابخانه های عمومی استان این بودجه تخصیص یافته جابجا شد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی، کتابخانه عمومی طباطبایی به صورت استیجاری در آزادگان ۱ فعالیت دارد، یاد آور شد: در حال حاضر در انتظار تخصیص بودجه برای مرمت و بازسازی کتابخانه عمومی هستیم که با تخصیص اعتبار اداره راه و شهرسازی در کمترین زمان اقدام به باز سازی این کتابخانه خواهد کرد.
معصومی در خصوص احداث کتابخانه های جدید در سال ۱۴۰۱ نیز افزود: در حال حاضر کتابخانه میاندوآب دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که تا پایان سال به اتمام می رسد همچنین کتابخانه عمومی روستایی در بوکان نیز مراحل ساخت خود را طی می کند. آذربایجان غربی دارای ۷۳کتابخانه نهادی،۲۴ کتابخانه مشارکتی و مستقل است و براساس جمعیت کل استان حدود ۲۵کتابخانه مورد نیاز استان است.

About Author