معضلات اجتماعی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری است

شهردار کرج گفت: با افزایش مشکلات اقتصادی شاهد افزایش معضلات اجتماعی در کشور هستیم.
به گزارش ساقی آذربایجان،مصطفی سعیدی در پنجاهمین جلسه رسمی شورای شهر کرج اظهار کرد: معضلات اجتماعی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری کرج است چون مسائل این حوزه در وضعیت کلی جامعه انعکاس پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه با افزایش مشکلات اقتصادی شاهد افزایش معضلات اجتماعی در کشور هستیم، ادامه داد: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده از این گردنه سخت هم به سلامت عبور کنیم و شاهد بازگشت روحیه نشاط و شادی در میان مردم باشیم.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت ساماندهی معتادین متجاهر به ویژه زنانی که در دام مصرف مواد مخدر افتاده‌اند، گفت: استاندار البرز هم تاکید زیادی بر این موضوع دارد و بنا شده قرارگاه ماده ۱۶ در این خصوص ایجاد شود.
شهردار کرج افزود: بر اساس قانون، شهرداری‌ها موظف شده‌اند سوله‌هایی را جهت جمع آوری و نگهداری معتادین متجاهر اجاره کنند.
وی افزود: طبق بررسی‌های علمی، نگهداری سه ماهه معتادین برای پاکسازی آنها اثرگذاری کافی ندارد و باید حداقل شش ماه در مراکز ساماندهی نگهداری شوند.
این مسئول تاکید کرد: فضای نگهداری معتادین باید به گونه‌ای باشد که خدماتی مثل سم زدایی، دریافت مشاوره، روان شناختی و … به جامعه هدف به راحتی ارائه شود.
شهردار کرج با بیان اینکه بنا به دستور استاندار البرز بنا شده سوله‌ای به عنوان قرارگاه ماده ۱۶ در اختیار شهرداری قرار بگیرد، گفت: قبلا صرفا جمع آوری معتادین متجاهر به عهده شهرداری بود ولی طبق آیین نامه جدید هیات دولت، همه مسئولیت‌های این حوزه به شهرداری‌ها محول شده که در حال حاضر شهرداری تهران به این حوزه به طور کامل ورود کرده است.
سعیدی گفت: برای پیشگیری از اعتیاد باید به سمت آموزش خانواده‌ها و آموزش فرزندان در مدارس حرکت کرد و ایجاد سرگرمی‌های مفید و اشتغال از مهمترین اقدامات برای تحقق این هدف است.

About Author