هشدار عسگرپور درباره تصویب قوانین خاص برای سینما و فضای مجازی

محمدمهدی عسگرپور – انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدویی آنلاین- خبر داد: نمایندگان مجلس در حال تدوین قانونی درباره مدیریت صوت و تصویر فراگیر هستند که فکر می‌کنم شامل کل سینما و حتی فضای مجازی خواهد شد و ممکن است به زودی با قانونی مواجه شویم که نشود در برابر آن کاری کرد.
اولین نشست هم‌اندیشی انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدویی آنلاین به میزبانی محمد مهدی عسگرپور – دبیر این انجمن- با حضور منوچهر شهسواری (تهیه کننده و مدیرعامل خانه سینما)، همایون اسعدیان(کارگردان)، ابوالحسن داوودی (کارگردان)، سیدضیا هاشمی (تهیه کننده) و محسن امیریوسفی (کارگردان) با موضوع «نظارت بر فیلم‌ها و سریال‌ها» برگزار شد.
در این نشست محمد مهدی عسگرپور در مورد نظارت گفت: نظارت در کشور ما مترادف با سانسور شده است. وقتی بحث نظارت به میان می‌آید یعنی اینکه ما چگونه سانسور کنیم و برای سازندگان باید و نباید مشخص کنیم. آنگونه که مطلع هستم، نمایندگان مجلس در حال تدوین قانونی درباره مدیریت صوت و تصویر فراگیر هستند که من آن را دیده‌ام که فکر می‌کنم شامل کل سینما و حتی فضای مجازی خواهد شد و ممکن است به زودی با قانونی مواجه شویم که نشود در برابر آن کاری کرد.
کارگردان فیلم سینمایی «مهمان داریم» افزود: ما در مرکز پژوهش‌های مجلس جلساتی داشتیم که آنها از ما طرح می‌خواستند و متاسفانه طرح و ایده‌ای نداشتیم و بیشتر به بیان خاطرات می‌‎پرداختیم که در زمان مدیریت فلانی خوب بود و زمان بهمانی بد. بنابراین ما در این نشست‌ها به دنبال رسیدن به یک طرح مشخص هستیم که آن را به طرف‌های مقابل ارائه بدهیم.

About Author