هنوز موردی از سویه اومیکرون در کشور گزارش نشده است

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با اشاره به کشف سویه جدید اومیکرون در آفریقا توضیح داد: هنوز موردی از ابتلا به این سویه در کشور گزارش نشده و برای جلوگیری از ابتلا به این سویه نیز مثل موارد قبلی راهی جز واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.
مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین رنگ بندی شهرستان‌های البرز اظهار کرد: در حال حاضر به جز کرج و اشتهارد که در وضعیت زرد قرار دارند، رنگ مابقی شهرستان‌های البرز آبی است.
وی با اشاره به کشف سویه جدید اومیکرون در آفریقا توضیح داد: هنوز موردی از ابتلا به این سویه در کشور گزارش نشده و برای جلوگیری از ابتلا به این سویه نیز مثل موارد قبلی راهی جز واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.
وی با اشاره به ایمنی موثر واکسن کرونا افزود: کسانی که چهار تا شش ماه از تزریق واکسن به آنها می‌گذرد می‌توانند نسبت به تزریق دز بعدی اقدام کنند.
این مسئول تاکید کرد: البته در تزریق دز سوم اولویت با افراد مسن و بیماران زمینه‌ای و خاص است.
بابایی تاکید کرد: تا کنون بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن در البرز تزریق شده و حدود ۸۰ درصد از واجدین شرایط هم دز اول و ۶۵ درصد آنها هم دز دوم را تزریق کرده‌اند.
سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: برخی از واجدین شرایط استان برای تزریق واکسن به استان‌های دیگر به خصوص تهران مراجعه کرده‌اند که اگر آمارشان تجمیع شود آمار واکسن زده‌های البرز به مراتب بیشتر می‌شود.

About Author