واردات ۷۷ هزار تن کاغذ تحریر به کشور

سخنگوی گمرک از واردات بیش از ۷۷ هزار تن کاغذ تحریر در نیمه نخست امسال خبر داد.
روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: در شش ماهه نخست امسال حدود ۷۷ هزار و ۳۵۴ تن کاغذ تحریر به ارزش ۶۶ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۵۴۲ دلار به کشور وارد شده است که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد کاهش و از نظر ارزشی حدود ۳۱ درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به آمار واردات انواع کاغذ روزنامه، تحریر و مقوا طی شش ماه نخست امسال، گفت: در این مدت حدود ۲۲۹ هزار و ۲۵۹ تن کاغذ به ارزش ۲۷۰ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۴۷۳ دلار با کد تعرفه‌های مختلف تحریر مثل کاغذ پشت طوسی، کائولن، کاغذ روزنامه و … به کشور وارد شده است.
لطیفی افزود: این درحالی است که در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹، ۲۸۱ هزار و ۶۱۱ تن کاغذ به ارزش ۳۲۰ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۴۹۸ دلار به کشور وارد شده است.
وی درباره میزان واردات کاغذ تحریر به کشور نیز توضیح داد: در شش ماهه نخست امسال حدود ۷۷ هزار و ۳۵۴ تن از این کاغذ به ارزش ۶۶ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۵۴۲ دلار به کشور وارد شده است.
لطیفی ادامه داد: این درحالی است که در سال ۱۳۹۹، حدود ۱۰۱ هزار و ۱۰۰ تن کاغذ تحریر به ارزش ۹۶ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۹۱۶ دلار به کشور وارد شد که مقایسه آمارها نشان می‌دهد که کاغذ تحریر از لحاظ وزنی ۲۳ درصد کاهش و از نظر ارزشی حدود ۳۱ درصد کاهش داشته است.
سخنگوی گمرک گفت: با اشاره به میزان واردات کاغذ روزنامه در شش ماه نخست امسال، توضیح داد: در این مدت حدود ۵ هزار و ۷۸۸ تن کاغذ روزنامه به ارزش سه میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۸ دلار به کشور وارد شده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

About Author