پرداخت غرامت ۸۰ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده از سیل و تگرگ اهر

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، از پرداخت ۸۰ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده از سیل و تگرگ در اهر خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان، احمد محرم زاده در جمع مسئولان گفت: با پیگیری‌های انجام شده در خصوص پرداخت غرامت کشاورزان آسیب دیده از سیل و تگرگ سال ۱۴۰۰ خوشبختانه با موافقت وزیر کشاورزی از طریق بیمه محصولات کشاورزی مبلغ ۸۰ میلیارد ریال غرامت به این کشاورزان پرداخت شد.
وی همچنین از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب شرب روستاهای اهر و هریس نیز خبر داد.
نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، مشکل بیکاری و اشتغال جوانان را مهمترین دغدغه خانواده‌ها و نسل جوان برشمرد و گفت: باید تمام مسئولان در رفع این معضل و ایجاد زیرساخت‌های مناسب اشتغال و کار تمام تلاش خود را انجام دهند.
محرم زاده افزود: شهرستان اهر و به‌ویژه مناطق روستایی این شهرستان، جوانان با استعدادی در زمینه‌های مختلف ورزشی دارد که ایجاد زیرساخت‌های مناسب ورزشی می‌تواند باعث رشد و شکوفایی قهرمانانی در رشته‌های مختلف شود که لازم است برای این منظور زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان را تقویت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به ناقص بودن پروژه بزرگ ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر گفت: پیگیری‌های لازم جهت تکمیل این در حال انجام است که امیدواریم به زودی شاهد عملیاتی شدن مجدد این پروژه باشیم.
محرم زاده همچنین بر لزوم تعیین تکلیف و فعالسازی معادن راکد که در اختیار بخش خصوصی هستند، تأکید کرد و از سازمان صمت آذربایجان‌شرقی ‌و وزارت صنعت، معدن و تجارت معادن خواست در اسرع وقت نسبت به فعالسازی و ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار در این معادن اقدام کنند.
وی در پایان به حذف ارز ترجیحی و یارانه برخی کالاهای اساسی نیز اشاره کرد و گفت: ارز ترجیحی حق مردم است و باید توجه شود که مجلس رأی به حذف ارز ترجیحی نداده است بلکه این اختیارات را به دولت داده تا جراحی اقتصادی کند و در این راستا دولت مکلف است تا دست دلالان را از ارز ترجیحی حذف و آن را مستقیماً به دست مردم برساند.

About Author