پیش بینی افزایش واحدهای بوم گردی در آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت:پیش بینی می شود واحدهای بوم گردی استان تاپایان سال به ۴۰ مورد برسد.
جلیل جباری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه واحدهای بوم گردی نوع جدیدی از واحدهای اقامتی است برای مسافرانی که دوستدار استفاده از فضای روستایی و طبیعت هستند، افزود: تاکنون ۳۵ واحد بوم گردی ایجادی و تبدیلی در استان وجود دارد که از این تعداد ۵ مورد امسال افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه ۳۰ مورد موافقت اولیه نیز برای راه اندازی واحدهای بوم گردی در استان صادر شده است،اظهار کرد: برخی واحدها پیشرفت خوبی جهت راه اندازی بوم گردی دارند که پیش بینی می شود تعداد واحدهای بوم گردی استان تا پایان سال به ۴۰ مورد برسد.
جباری با اشاره به اینکه ارومیه، پیرانشهر، شوط،خوی، تکاب،سردشت از جمله شهرهای استان هستند که واحدهای بوم گردی فعال دارند، گفت: امسال مجوز احداث اولین مجتمع بوم گردی چالدران با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومان صادر شده است که در محیط پیرامونی این مجتمع علاوه بر واحد اقامتی وسایل سرگرمی، سوار کاری و رستوران نیز پیش بینی شده است.
وی بااشاره به اینکه امسال برای ۵ واحد بوم گردی افتتاحی در سال جاری نزدیک به ۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: هیچ محدودیتی برای معرفی به بانکها جهت دریافت تسهیلات واحدهای بوم گردی نداریم و تسهیلات ۱۰ درصدی در اختیار طرحهایی با توجیه فنی و اقتصادی قرار می گیرد. یکی از برنامه های دولت سیزدهم تامین منابع مورد نیاز طرحهای سرمایه گذاری است که در این راستا نیز منابع سرمایه گذاری حوزه گردشگری تامین شده است که صرف طرحهای سرمایه گذاری این حوزه می شود.

About Author