کی لاگر اندروید چیست؟

کی لاگرهای دسکتاپ، کی‌لاگر اندروید، یک برنامه جاسوسی ساده است که بر روی گوشی شما نصب می‌شود. به عبارتی دارای همان کاربرد است. این برنامه برای ضبط هر آن چیزی که از طریق صفحه‌ کلید مجازی آن را تایپ می‌کنید، کاربرد دارد. همه چیزهایی که در اندروید تایپ می‌شوند ازجمله پیام‌های متنی، ایمیل، نام کاربری، کلمه عبور و غیره توسط کی لاگرها ضبط و ثبت می‌شوند.
شکی نیست که تلفن‌های هوشمند می‌تواند زندگی روزمره ما را آسان کند. از طرف دیگر می‌تواند کاربر را با مسائل جدی‌ مواجه سازد. از آنجایی‌که داده‌های مهم زیادی را در تلفن هوشمند خود ذخیره می‌کنیم، همان داده‌ها، هدف اصلی هکرها برای نفوذ و به سرقت بردن اطلاعات است. درست مانند رایانه‌ها، سیستم‌عامل اندروید درگوشی‌ها نیز مستعد خطرهای امنیتی زیادی مانند تلاش برای هک کردن، کی لاگر، جاسوس‌افزارها است.
از جمله این خطرها، کی لاگرها هستند که هنوز هم شناخته‌شده و ترسناک‌ترین تهدیدات امنیتی در رایانه ها و تلفن‌های هوشمند هستند هرچند که تأثیرگذاری آن‌ها با گذشت زمان و به‌ آرامی در حال کاهش است، زیرا کاربران نسبت به قبل استفاده هوشمندانه‌تری از تلفن و سیستم رایانه خود دارند، اما با این‌ وجود هنوز هم موجب آسیب‌های زیادی برای کاربران می‌ شود.پلیس فتا برای جلوگیری از سرقت اطلاعات تو کی لاگر بصورت نرم افزاری یا سخت افزاری توصیه هایی دارد براین اساس برای جلوگیری از افتادن در دام کی‌لاگرها باید نکاتی که رعایت کرد.اول اینکه هرگز اجازه ندهید افراد ناشناس فلش مموری و تلفن همراه یا تجهیزات هوشمند خود را به سیستم های رایانه ای شما متصل کند.
هرگز سیستم های رایانه ای خود را برای تعمیر به مراکز ناشناس و غیرمعتبر واگذار نکنید.پس ازتحویل گرفتن رایانه خود از تعمیرگاه حتما آن را کنترل کرده تا برنامه ای اضافه به آن متصل نشود.
هرگز ایمیل هایی را که از طرف افراد ناشناس دریافت می کنید را باز نکنید چرا که یکی از روش های انتقال آن همین ایمیل ها هستند.
بر روی سیستم خود نسبت به نصب آنتی ویروس اقدام کنید.
پلیس همواره توصیه می کند تجهیزات الکترونیکی که از طریق وای فای باز و رایگان ارائه شده در مکان های عمومی به اینترنت متصل می شوند به علت نبود رمزهای عبور مناسب و جداگانه، فاقد امنیت لازم برای انجام کارهای مهم و ضروری هستند.
یکی از مهمترین راه های سرقت اطلاعات از طریق کی لاگر ها است، کی لاگرها ابزاری جاسوسی هستند که برای سرقت اطلاعات وارد شده از طریق کیبورد به دو صورت سخت افزاری و نرم افزاری طراحی شده اند. نوع سخت افزاری به عنوان رابطی بین کیس و کیبورد قرار می گیرد و تمامی اطلاعاتی که از طریق کیبورد وارد می شود را در حافظه خود ذخیره می کند براین اساس توصیه می شود در هنگام مراجعه به کافی نت حتما سیستمی را که استفاده می کنید، مراقب باشید سخت افزارهای کی لاگر نصب نشده باشد در این مورد می توانید با بررسی وضعیت دریافت و ارسال اطلاعات سیستم مطمئن شوید که کیلاگر نرم افزاری روی سیستم نصب نشده باشد.
هنگام تبادل اطلاعات مالی و مهم خود در کافی نت ها حتما از صفحه کلیدهای مجازی استفاده کرده و رمزهای بانکی خود را با این صفحات وارد کرده یا در فایل دیگری تایپ و سپس کپی کنید، همچنین دقت کنید تنظیمات مرورگرها در خصوص ذخیره نام و حساب کاربری و رمزهای ورودی را غیر فعال کنید.

About Author