گسترش اعتیاد در مراکز علمی زنگ خطری برای خانواده‌ها است

فرماندار شهرستان ورزقان گفت: گسترش اعتیاد در مراکز علمی زنگ خطری برای خانواده‌ها و مراکزی است که بیشتر با جوانان سر و کار دارند.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نعمتی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه افزایش آمار اعتیاد در میان افراد تحصیل کرده و زنان نگران کننده است اظهار کرد: گسترش اعتیاد در مراکز علمی زنگ خطری برای خانواده‌ها و مراکزی است که بیشتر با جوانان سر و کار دارند.
وی با بیان اینکه اگر عزم و اراده محکمی وجود داشته باشد می‌توان از اعتیاد پیشگیری کرد گفت: به لطف خدا، شهرستان ورزقان در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد وضعیت مناسبی دارد اما آمار و ارقام جدید نگران کننده است که ضرورت اطلاع رسانی و تنویر بیشتر افکار عمومی را بیش از پیش نمایان‌تر می‌کند.
فرماندار شهرستان ورزقان بر لزوم ارائه خدمات پس از بهبودی تاکید کرد و ابراز داشت: در برخی از اوقات معتادان پس از بهبودی به حال خود رها می‌شوند که متأسفانه دوباره به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند و برای تأمین هزینه آن دست به انواع بزهکاری مانند سرقت و ناهنجاری اجتماعی می‌زنند.
نعمتی با پیشنهاد اینکه هر گونه حرکت ما در برابر جلوگیری از بازگشت معتادان به مصرف مواد مخدر در جهت آموزش و حمایت باشد گفت: اگر حمایت‌های لازم صورت نگیرد در ۸۰ درصد موارد طی مدت زمان کوتاهی شاهد بازگشت معتادان به مصرف مواد افیونی خواهیم بود که در این صورت هزینه‌هایی بیش از گذشته به جامعه تحمیل خواهد شد.
وی با ذکر اینکه در بحث آموزش نباید از حوزه‌های روستایی غافل شویم عنوان کرد: برای گسترش آموزش‌های جلوگیری از اعتیاد باید تمرکز ما در روستاهای بزرگ و مرکز دهستان‌ها باشد تا ضمن انجام آموزش‌های لازم به صورت مستمر در طول سال، بتوانیم همزمان با مراکز شهری و دهستان‌ها، آگاهی‌های لازم را به جمعیت هدف برسانیم.
فرماندار شهرستان ورزقان با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه مردم و جوانان کشورمان گفت: متأسفانه دشمنان نظام و انقلاب با سو استفاده از فضای مجازی برای آلوده کردن جوانان کشورمان به مواد مخدر با تبلیغات مهیج و اغوا کننده در صدد انحراف جوانان عزیز هستند در این زمینه باید تلاش شود تا با تولید محتوا و ایجاد فضای سالم، جوانان و خانواده‌ها را از اهداف دشمنان و از اثرات سو مواد مخدر و قرص‌های روان گردان مطلع کنیم.

About Author