شهردار تبریز تذکر کتبی گرفت!/ ضرورت اقدام عاجل برای رفع خطر از منازل مسکونی واقع در ترانشه یوسف آباد

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در تذکری کتبی نسبت به وضعیت نگران‌کننده تعدادی از واحدهای مسکونی در محدوده رمپ یوسف‌آباد به سمت اتوبان پاسداران هشدار داد و خواستار اقدام فوری شهرداری برای ایمن‌سازی و رفع خطر احتمالی ریزش در این منطقه شد.
در تذکر کتبی ارائه‌شده به هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز، روح‌الله رشیدی، عضو شورای شهر، نسبت به خطرپذیری تعدادی از منازل مسکونی واقع در محدوده رمپ یوسف‌آباد (مسیر منتهی به اتوبان پاسداران) هشدار داد.

در این تذکر آمده است که اجرای رمپ و احداث مسیر دسترسی در سال‌های گذشته توسط شهرداری تبریز و با هدف تکمیل شبکه معابر انجام شده، اما به دلیل شرایط خاص توپوگرافی منطقه و ایجاد ترانشه‌هایی با ارتفاع زیاد در ضلع جنوبی اتوبان پاسداران، برخی واحدهای مسکونی در فاصله‌ای بسیار نزدیک به لبه‌های پرخطر قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، این منازل از زمان اتمام پروژه تاکنون به‌صورت مستمر در معرض خطر ریزش و تخریب قرار داشته‌اند و همین موضوع، ضرورت اقدام فوری برای ایمن‌سازی و رفع خطر را دوچندان کرده است.

عضو شورا با استناد به ماده ۵ قانون شهرداری‌ها تأکید کرده است که این موضوع پیش‌تر نیز در قالب شکایات مردمی، تذکرات در صحن علنی شورا، مکاتبات با شهرداری و همچنین در برنامه‌ها و بودجه‌های سالانه شهرداری از جمله سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ مطرح شده است.

در این تذکر همچنین تصریح شده است با وجود طرح مکرر موضوع و تأکید بر ضرورت اقدام، تاکنون اقدام مؤثری از سوی شهرداری برای رفع خطر انجام نشده و حتی برخی مکاتبات اخیر میان مناطق شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی نیز به‌عنوان انتقال مسئولیت مطرح شده که مورد انتقاد قرار گرفته است.

در پایان این تذکر، از شهرداری تبریز خواسته شده است بدون اتلاف وقت و با هدف پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و خسارات جبران‌ناپذیر، اقدامات لازم برای پایدارسازی و رفع خطر از این محدوده را در اولویت قرار دهد.

About Author