در دویستوهشتادونهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، گزارش شهرداری تبریز در خصوص عدم ارائه اصلاح لایحه بازنگری کرایه اتوبوس مسیرهای شهر تبریز در جهت حمایت از بهرهبرداران بخش خصوصی و رفع بخشی از مشکلات رانندگان در ارائه خدمات و سرویسدهی به مسافران درخواستی از طرف شورای اسلامی کلانشهر تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اتوبوسرانی در تبریز برای بخش خصوصی به صرفه نیستروحالله رشیدی عضو شورای شهر تبریز با اشاره به سابقه این لایحه، اظهار کرد: چند ماه قبل شهرداری لایحه اصلاحی کرایه حمل و نقل بخش خصوصی را به صحن شورا آورده بود و قبلاً در کمیسیون بحث و بررسی شده بود.وی با تاکید بر اینکه کرایه اتوبوس باید برای بهرهبرداران بخشخصوص بهصرفه باشد تا خطوط را پابرجا نگهدارند، تصریح کرد: علاوهبر آن باید جاذبه ایجاد شود تا اتوبوسهایی که جدید تهیه شده است، بهرهبرداران در فراخوانها شرکت کرده و به شهر خدمت کنند.این عضو شورای شهر تبریز یادآور شد: موضوع این بود که برای بخش خصوصی بهصرفه نیست و باید حمایت شود؛ این موضوع در کمیسیون نیز به شورا مکاتبه کرده و تاکید شده بود که ضمن اینکه شهرداری پیشنهادات خود را برای تغییر کرایه را اعلام کرده و گفتیم نحوه توزیع یارانه و پرداخت نقدی را همزمان ارائه کند.وی خاطرنشان کرد: دفعه قبل لایحهای که ارائه شده بود فقط افزایش کرایه مطرح بود و برای یارانه هیچ تحلیلی نبود و وقتی در صحن مطرح شد چنین تجویز شد تا فرصتی به شهرداری داده شود تا مطابق درخواست شورای شهر ضمن اینکه برای کرایه پیشنهاد ارائه میشود، تحلیل و آنالیز یارانه را ارائه کند تا شورا میزان حمایت یارانهای را افزایش دهد تا قیمت را پایدار نگهدارد.
روح الله دهقاننژاد دیگر عضو شورای شهر تبریز یادآور شد: نامهای که با امضای شهردار آمده است، چنین درج شده است که به پیوست گزارش کارشناسی سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری ارسال میشود.همچنین علیرضا نوای باغبان عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه در ۲۵ خردادماه نامهای آمد، افزود: لایحه این بود که برای اینکه کار در خطوط برای بخش خصوصی توجیه داشته باشد باید در قیمت بلیتها تجدید نظر کنیم و جدول آن نیز ارائه شده است.وی افزود: برای کارت ۲۰ الی ۳۰ درصد و برای نقدی صددرصد افزایش پیشنهاد شده بود تا برای بخش خصوصی بهصرفه باشد و در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد و با نظر طرفین باتوجه به شرایط موجود آن برهه قرار بر این شد که فعلاً مسکوت بماند.این عضو شورای شهر تبریز اذعان کرد: چون زمان مناسبی برای طرح این مسئله نبود و به صحن شورا نیامد و شهرداری چندماه دست نگهداشت ولی الان مجدد لایحه با اصلاح ارائه شده و در کمیسیون عمران پیشنهاد شده بود که فقط قیمتها را افزایش ندهیم و یارانه شهرداری را نیز افزایش دهیم. اگر تاکید بر افزایش قیمت است همان لایحه کفایت میکند اما اگر برای یارانه نیز بحثی مطرح است، میتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.
غلامرضا احمدی با تاکید بر اینکه نیاز است این گره باز شود، تصریح کرد: رانندگان پیگیر آن هستند ضروری دانستیم آن را جدیتر بررسی کنیم؛ کمیسیون اگر نیاز به بررسی است آن را بررسی کند و در اولین فرصت این بحث را تعیین تکلیف کنیم تا کار خود را ادامه دهند و اتوبوسها را بهکارگیری کنیم.غلامرضا احمدی گفت: اتوبوسها در پارکینگ متوقف هستند و شهروندان از نبود اتوبوس گلایه دارند، اگر پیگیری نمیکردیم لایحه نمیآمد. اجازه بدهید کمیسیون بررسی نهایی را انجام دهد و هرچه زودتر تصمیم بگیریم و به خاطر اهمیت موضوع روسای کمیسیون نظر خود را خواهند داد تا با اشراف از نظرات استفاده کنیم.شایان ذکر است که این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیونهای برنامه و بودجه و عمران ارجاع داده شد.
پست های مرتبط
افزایش ۲۵ درصدی کرایه اتوبوسهای خصوصی در تبریز تصویب شد
قتل زن ۱۶ ساله به دست همسرش در عجبشیر
راه نجات کشور اصلاح طلبی است