عراقچی اظهار کرد: لت ایران همواره از عزت و شرافت خود دفاع کرده است و قطعنامههای تحمیلی علیه ایران هیچگاه کارایی نداشتهاند. اگر با ملت ایران با احترام و کرامت سخن گفته شود، پاسخ در همان چارچوب خواهد بود.
عراقچی، وزیر خارجه ایران در نشست خبری با وزیر خارجه سودان در خصوص مذاکرات با آمریکا اظهار داشت: سیاست خارجی ما کاملاً روشن است؛ هیچگاه تحت فشار و تهدید با هیچکس مذاکره نخواهیم کرد. این یک اصل اساسی است که هر کشور مستقلی به آن پایبند است.
وی افزود: آنچه اهمیت دارد، عمل به تعهدات است، نه اظهارات و مصاحبههای زیبا. سند امضاشده تحت عنوان یادداشت ریاست جمهوری آمریکا کاملاً گویاست و دستوراتی که در آن برای اعمال فشار حداکثری علیه ایران به وزارتخانههای مختلف آمریکا داده شده، کاملاً مشخص است.
عراقچی اظهار کرد: سیاست فشار حداکثری هرگز علیه ایران کارساز نبوده و ما هیچگاه در برابر تهدیدها تسلیم نشدهایم.
او در ادامه افزود: ملت ایران همواره از عزت و شرافت خود دفاع کرده است و قطعنامههای تحمیلی علیه ایران هیچگاه کارایی نداشتهاند. اگر با ملت ایران با احترام و کرامت سخن گفته شود، پاسخ در همان چارچوب خواهد بود.
پست های مرتبط
مذاکرات فنی ایران و آمریکا از امروز در سوئیس به ریاست کاظم غریب آبادی
ترامپ: ایرانی ها با پول های کسدود شده ذرت، سویا و همه چیزهایی که آنها نیاز دارند از کشاورزان ما خریداری خواهند کرد
پزشکیان: تمام مفاد تفاهمنامه به نفع ماست / نتانیاهو اولین ناراضی مذاکرات است / رهبری اختیار ادامه مذاکرات را به دولت دادهاند