انتظار احداث پارک موزه دفاع مقدس تبریز ۲۷ ساله شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: مسوولان موزه دفاع مقدس استان را بعد از ۲۷ سال راه‌اندازی کنید.

امیر دریادار رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی صبح امروز در همایش گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر که در مصلای حضرت امام خمینی رحمت الله تبریز برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز ما شعار در قالب وحدت نیروهای مسلح می‌دهیم به لحاظ اقدامات عمل‌گرایان رزمندگان با ایمان و تقوا و تحت اطاعت از رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: به عنوان یک سرباز از همه مسوولان ذیربط می‌خواهم تا موزه دفاع مقدس استان را بعد از ۲۷ سال راه‌اندازی کنید زیرا خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از ما مطالبه می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه هفته پیش ۲ هزار دختر دبیرستانی از موزه بازدید کردند، ادامه داد: فکرش را بکنید که آنجا یک محتوای کامل داشت و چه میزان در جذب جوانان اثر می‌گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی نقش پررنگی در جبهه داشت و ۵ استان را پشتیبانی کرده و در همه عملیاتی آفندی و پدافندی حضور موثر داشت.

گزارشض فاری حاکی است، پارک موزه دفاع مقدس یکی از مراکز فرهنگی است که پس از بهره‌برداری، می‌تواند مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان باشد و در عین حال، مرکزی برای حفظ، انتشار و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل‌های آتی محسوب می‌شود.

تکمیل نشدن باغ موزه دفاع مقدس پس از ۲۷ سال از کلنگ‌زنی آن همواره مورد اعتراض علاقه‌مندان به فرهنگ دفاع مقدس و پیشکسوتان این حوزه بوده است و به نظر می‌رسد در صورت مشخص شدن برنامه‌ها ظرف چند سال آینده شاهد تکمیل این مکان فرهنگی باشیم.

این پارک موزه از سال ۷۴ کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، اما مسیر ۲۷ ساله پرفراز و نشیب باعث شده است که هنوز شاهد تکمیل این پروژه مهم فرهنگی کلانشهر تبریز نباشیم.

هر شهرداری که در تبریز طی سال‌های گذشته آغاز به کار می‌کند از نخستین برنامه‌هایش جمع کردن پدران شهدا و بازدید از پارک موزه دفاع مقدس تبریز است اما در پایان برنامه کاریش تنها چند درصد از پیشرفت فیزیکی برخوردار می‌شود.

۲۷ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد اما هنوز در خم وعده مسئولان مانده است…

About Author