انتقاد از انتصاب خانوادگی در میراث فرهنگی آذربایجان شرقی

به گزارش ساقی آذربایجان، در این نامه خطاب به زین العابدین رضوی خرم؛ استاندار  آذربایجان شرقی آمده است:
بر کسی پوشیده نیست که در تمام دنیا ، تصمیمات مدیریتی با هدف پویایی بیشتر ، استفاده از تخصص‌های بالاتر و صد البته همسو بودن با تصمیمات و سیاست‌های دولت صورت می‌گیرد.
وجود و حضور نیروهای مجرّب و دلسوز و متخصص ، علاوه بر روان‌کردن حرکت چرخ سازمان در راستای اهداف تعیین شده ، موجبات اعتماد و همراهی بیشتر شهروندان را نیز فراهم می‌سازد.
درحالیکه طی روزهای اخیر ، اتفاقات اخیر موجب برهم خوردن آرامش روانی جامعه شده است ، انتظار می‌رود تصمیمات مدیریتی هوشمندانه و به دور از ایجاد نگرانی باشد.
متاسفانه طی روزهای اخیر خبری مبنی بر تغییرات مدیریتی صورت گرفته در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منتشر شد که موجبات نارضایتی و نگرانی دلسوزان و فعالان این حوزه را فراهم کرد ؛ چرا که در حساس‌ترین حوزه‌ی این اداره کل، فردی متخصص، با تجربه و متعهد که اتفاقاً همسو با دولت فعلی می‌باشد برکنار و فردی غیرمتخصص و بدون حتی یک روز فعالیت در این عرصه به عنوان معاون میراث فرهنگی اداره کل مذکور منصوب گردید !
این درحالیست که معاون معزول در عین متخصص بودن و فعالیت تمام‌وقت و دلسوزانه در این حوزه ، به سبب اقدامات چشمگیر و تلاش‌های موثرشان ، بارها حائز رتبه ممتاز کشوری شده و مورد تقدیر مقامات عالی کشور نیز قرار گرفته است ؛ و فرد منصوب شده صرفاً به جهت رفاقت خانوادگی با وزیر محترم ، بدون تخصص و تجربه‌ی فعالیت در این حوزه منصوب شده است

جناب استاندار
اینجانبان امضاءکنندگان مرقومه ، جمعی از دلسوزان و فعالان حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان ، ضمن احترام به اختیارات مدیریتی مدیرکل محترم برای ایجاد تغییرات در زیرمجموعه‌ی خود ، نحوه انتخاب جانشین و انتصاب فرد غیرمتخصص در این حوزه حساس را ناعادلانه و به دور از تخصص‌گرایی و تعهدگرایی می‌دانیم و نگرانی خود را از این انتصاب نادرست اعلام می‌نماییم.
استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های غنی از لحاظ میراث فرهنگی می‌باشد و برای نگهداری ، مرمت ، حفاری و سایر امورات این حوزه ، فردی متخصص و دلسوز را می‌طلبد تا دغدغه‌های به‌حق عاشقان این دیار را فراهم سازد.
لذا از آن مقام‌عالی خواهشمندیم ضمن بررسی موضوع ، به عنوان عالی‌ترین مقام استان ، به این انتصاب ورود نموده و این تغییر مدیریتی را کان‌لم‌یکن نمائید.
بی‌شک دخالت دلسوزانه و مدبرانه‌ی شما تا ابد در اذهان دلسوزان این استان زرخیز و باستانی ماندگار خواهد شد.

با تجدید احترام
جمعی از فعالان حوزه میراث فرهنگی، آثار تاریخی و گردشگری استان آذربایجان شرقی
انتهای پیام/

About Author