برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از برخورد جدی پلیس راهور استان با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا خبرداد.

شهنام اشتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی در جلسه کارگروه هوا در تبریز گزارش مختصری از وضعیت هوای کلان‌شهرها خصوصاً تبریز در سال‌جاری و اقدامات انجام یافته اداره کل حفاظت محیط زیست را در این خصوص ارائه کردند.

وی، نسبت به نظارت و بازرسی مراکز معاینه به‌طور جدی در برنامه ستاد معاینه فنی استان خصوصا کلان‌شهر تبریز و پایش مستمر سوخت‌های توزیعی در جایگاه‌ها بصورت دوره‌ای تاکید کرد.

اشتری همچنین ضمن تشکر از همکاری‌های ارزشمند پلیس راهور استان  از برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خواست تا دانشکده برنامه ریزی و علوم طبیعی دانشگاه تبریز پروپوزال مربوطه برای ایجاد امکانات پایش بلادرنگ آتش‌سوزی‌ها  با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و بارور‌سازی ابرها در استان بویژه کانون‌های مستعد پراکنش ریزگرد را ارائه کند.

در این جلسه مینویی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز خواستار پیگیری و اقدام به موقع دستگاه‌های ذی‌ربط با تمام امکانات برای مدیریت و جلوگیری از افزایش آلودگی هوای کلان‌شهر تبریز و تجهیز و بروز رسانی سیستم‌های پیش آگاهی از بحران‌ها با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه تبریز در آینده شدند.

About Author