بررسی طرح «انتخاب شهردار با رأی مستقیم مردم» در مجلس

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: دغدغه مجلس تغییر الگوی نادرست حاکمیت محلی با اولویت انتخاب شهردار توسط مردم است و در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، انتخاب شهردار با رأی مستقیم مردم و یا وزارت کشور بررسی می‌شود.

به گزارش ساقی آذربایجان، رسول فرخی میکال شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد آخرین نتایج بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها با بیان اینکه فعالیت شورا‌های اسلامی شهر فعلی براساس الگوی صحیح حاکمیت محلی تعریف شده، نیست تصریح کرد: در طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها انتخاب شهردار با آرای مردمی مطرح شد، اما به جمع‌بندی نرسید.

به نوشته تسنیم، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با اشاره به ایراد این طرح گفت: الگو‌های انتخاب شهردار توسط مردم باید در طرح مورد بررسی قرار گیرد تا از نظر تخصص لازم و سابقه خدمت، انتخاب موفقی را برای برگزیدن شهردار شاهد باشیم از طرفی الگوی کنونی در حاکمیت محلی صحیح نیست.

وی با بیان اینکه صحیح نبودن الگوی کنونی در حاکمیت محلی چالش اساسی در حوزه خدمت به مردم را در عرصه محلی و ملی به همراه داشته خاطرنشان کرد: دغدغه مجلس تغییر این رویه با اولویت انتخاب شهردار توسط مردم است و در این طرح، انتخاب شهردار با رأی مستقیم مردم و یا وزارت کشور بررسی می‌شود.

About Author