Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-09-01 04:27:03Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

بیکاری ۴۲ درصد تحصیل کردگان آذربایجان شرقی

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در تبریز آمار بالای بیکاری تحصیل کردگان دانشگاهی را در آذربایجان شرقی زنگ خطر جدی توصیف کرد.
کلهر در یکصدو پنجمین ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت: آمار موجود حاکی از آن است که ۴۲ درصد جوانان تحصیلکرده آذربایجان شرقی بیکارند.
این آمار تکان دهنده در حالی اعلام می شود که مسئولان استان همواره، پایین بودن آمار بیکاری را از موفقیت‌های استان مطرح می کنند.
معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: کشورمان به لحاظ سن ورود جوانان به بازار کار بیش از یک دهه از دنیا عقب است.
وی افزوده است: در حالی که میانگین سن ورود به بازار کار در دنیا ۱۸ تا ۱۹ سالگی است این رقم در کشور ما حدود ۳۰ سال است که آن هم با مدرک بدون مهارت و توانمندی همراه است.
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر آسیب شناسی برنامه های اجراشده در حوزه جوانان تصریح کرده است: متاسفانه مخاطبان ما که جوانان هستند از عملکرد نظام اداری و اجرایی رضایت ندارند.
وی همچنین از ارایه آمار غیر مستند و تشکیل جلسات بدون خروجی ساماندهی امور جوانان انتقاد کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان شرقی هم گفت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، باید از همه امکانات و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان به نحو مطلوب و مناسب استفاده شود.
یکانی با تاکید بر افزایش مرکز اوقات فراغت و کاهش هزینه های این مراکز افزود: متأسفانه اطلاع‌رسانی ضعیف و ناقص در این راستا به ویژه در بخش دولتی برنامه‌های این حوزه را با چالش مواجه کرده است.
در پایان این نشست از ۱۲ دستگاه اجرایی برتر و ۵ تشکل مردم نهاد برگزیده استان در زمینه اوقات فراغت تجلیل شد.

About Author