دولت روحانی تا دقیقه ۹۰ هم قیمت‌ها را افزایش می‌دهد!

محمدرضا بنی‌طبا گفت:با تاکید بر اینکه شیرخام ۶۵ درصد هزینه تولید محصولات لبنی را شامل می‌شود در مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامدار ۶ هزار ۴۰۰ تومان تعیین شده است که با در نظرگرفتن هزینه حمل قیمت تحویل درب کارخانه لبنی به ۶ هزار ۶۰۰ تومان خواهد رسید، با این شرایط قیمت محصولات لبنی نیز حدود ۷۰ درصد افزایش را تجربه خواهد کرد.
وی گفت: با بیان اینکه تصمیم درباره افزایش قیمت شیرخام هفته پیش در ستاد تنظیم بازار گرفته شده است): بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران به ۶ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافته است. با در نظر گرفتن هزینه حمل قیمت تحویل درب کارخانه به ۶ هزار ۶۰۰ تومان خواهد رسید.  قیمت مصوب قبلی هر کیلوگرم شیرخام ۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود که در آذرماه سال گذشته توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ شد.
بنی طبا گفت: دامداران قیمت مصوب ۴ هزار و ۵۰۰ تومان رعایت نمی‌کنند، چراکه به نظر آنها این قیمت کفاف هزینه تولید را نمی‌دهد. با ابلاغ نرخ مصوب جدید شیرخام، قیمت محصولت لبنی ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت و تعیین قیمتی کمتر از این مقدار به معنی ضررده شدن محصولات ضروری مشمول قیمت گذاری و پرداخت یارانه از جیب تولیدکنندگان است.  سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی زمان احتمالی ابلاغ نرخ جدید را در هفته‌های آتی دانست.  وی گفت: با بیان اینکه ما موافق قیمت گذاری دستوری نیستیم و آن را به ضرر مصرف کننده می‌دانیم مسئولان دولت فعلی یا مسئولان دولت جدید شیرخام و محصولات لبنی را از گروه یک کالایی به گروه دو انتقال دهند تا روند عرضه و تقاضا قیمت‌ها را در بازار این محصولات تعیین کند و سازمان حمایت بر آن نظارت داشته باشد.

About Author