رضا کارگر، مدیر کل روابط عمومی شرکت فرودگاههای کشور، درجمع خبرنگاران استان یزد از تلاش برای جذب سرمایههای خارجی برای توسعه صنعت هواپیمایی کشورخبر داد و ابراز داشت: اخیرا رویدادی در رابطه با فرصتهای سرمایهگذاری در صنعت هواپیمایی کشور برگزار و این فرصتهادر قالب اطلس و کتابچهای تهیه و منتشر شده تا سرمایهگذاران در صورت تمایل به این فرصتها ورود داشته باشند.
مدیر کل روابط عمومی شرکت فرودگاههای کشور مشکل فرسودگی ناوگان و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا مسافر را از مهمترین چالشهای هواپیمایی کشور خواند و اظهار کرد: هرچند مشکل فرسودگی ناوگان را داریم ولی بههیچ وجه ایمنی در صنعت هوانوردی شوخیبردار نیست و ازسوی سازمان هواپیمایی با جدیت رصد میشود.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد تاخیرهای در پرواز هواپیماها مربوط به ایرلاینها و خارج از اختیار فرودگاهها است تصریح کرد: عمده این تاخیرها اتفاقی است که ناشی از نقص فنی هواپیماها و رفع آن درراستای ایمنی پرواز صورت می گیرد .
مدیر کل روابط عمومی شرکت فرودگاههای کشور در ادامه افزود: ایرلاینها در قبال تاخیر در پرواز هواپیماهایشان یکسری وظایف در مورد مسافران بر عهده دارند که امیدوار بودیم با ورود ایرلاینهای خارجی و ایجاد فضای رقابت در پروازهای داخلی، شاهد بهبود این خدمات از سوی ایرلاینها نیز باشیم.
کارگر تسهیل در صدور مجوز برای فعالیت ایرلاینها و نیز پیگیری ایجاد ایرتاکسیها در کشور را از دیگر تدابیر هواپیمایی کشور دانست و تصریح کرد: البته موضوع ایرتاکسیها در کشور به غلط «جتهای شخصی» تعبیر شده است در حالیکه منظور ما استفاده از هواپیماهای سبک با تعداد مسافر اندک است که میتواند در رفع مشکلات و کمبودها موثر واقع شود.
این مقام مسئول با اشاره به مشکل کمبود هواپیما در کشوراظهار داشت: اقداماتی برای رفع این مشکل اندیشیده شده که یکی از از آنها استفاده از ایرلاینهای خارجی برای خدمات رسانی در پروازهای داخلی بود که علیرغم این که در برنامه هفتم توسعه دیده شد و در کمیسیون تلفیق بودجه نیز رأی آورد ولی از دستور کار مجلس خارج شد و بسیاری از برنامههای دولت را در سال جاری نیز تحت تاثیر قرار داد.
مدیر کل روابط عمومی شرکت فرودگاههای کشور در پایان از مصوبه آموزشهای هوانوردی عمومی و بازدید از لجستیک فرودگاهی برای رسانهها خبر داد .
پست های مرتبط
خبرنگار ایتالیایی بازداشت شده در تهران آزاد شد
من دولت تعیین میکنم! | چگونه یک غول فناوری تبدیل به دشمن سیاسی اروپا شد؟
مبارزه با گرانی در ترکیه؛ اردوغان از مردم خواست کالاهای گران را تحریم کنند