بر اساس توافقات فیمابین سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت راه و شهرسازی احداث ۳۴ کیلومتر از باند دوم جاده جلفا-مرند از خروجی منطقه تا محدوده هرزندات برعهده سازمان است که تا به امروز ۲۸ کیلومتر آن اتمام و زیربار ترافیک رفته و تنها ۶ کیلومتر آن باقیمانده است.
عملیات عمرانی احداث باند دوم جاده جلفا_مرند حدفاصل کیلومتر ۱۶ الی ۲۲، نرسیده به تونل درهدیز با سرعت قابل قبولی درحال اجراست و تعطیلات رسمی نیز مانع پیشبرد پروژه نشده و در روزهای تعطیل نیز مهندسین و کارگران مشغول فعالیتاند.
بر اساس توافقات فیمابین سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت راه و شهرسازی احداث ۳۴ کیلومتر از باند دوم جاده جلفا-مرند از خروجی منطقه تا محدوده هرزندات برعهده سازمان است که تا به امروز ۲۸ کیلومتر آن اتمام و زیربار ترافیک رفته و تنها ۶ کیلومتر آن باقیمانده است.
۶ کیلومتر جاده مرند_جلفا حدفاصل کیلومتر ۲۸ تا ۳۴ در ماههای اخیر با هزینهکرد سازمان منطقه آزاد ارس به بهرهبرداری رسید که تاثیر بسزایی در کاهش سوانح رانندگی داشت و امید آن میرود با تکمیل ۶ کیلومتر باقیمانده ضمن تسهیل تردد خودرویی، سوانح جادهای به حداقل برسد.
در نشست خبری اخیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس این موضوع یکی از محورهای بحث بود و مجید کیانی در پاسخ به سئوالات اصحاب رسانه اعلام کرد «پروژه جاده جلفا_مرند در اولویت اول معاونت فنی و زیربنایی سازمان قرار گرفته و منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل آن تامین شده است و چنانچه گره ۱۰ سالهی اختلاف با یکی از نهادها در حدفاصل تونل درهدیز زودتر رفع میشد ۶ کیلومتر باقیمانده نیز تا به امروز افتتاح شده بود اما بالاخره توانستیم این گره را رفع کنیم و تا قبل از رسیدن فصل سرما سعی خواهیم کرد عملیات عمرانی در ۶ کیلومتر باقیمانده را ادامه دهیم و تا تابستان پیشرو جاده را زیر بار ترافیک ببریم»
گفتنی است با تکمیل ۶ کیلومتر باقیمانده تعهدات سازمان منطقه آزاد ارس درخصوص جاده جلفا-مرند محقق میشود و تنها ۷ کیلومتر این جاده باقی میماند که تکمیل آن جزو تعهدات وزارت راه است و این پروژه نیز با پیشرفت ۵۰ درصدی درحال اجراست.
پست های مرتبط
بافت تاریخی در تبریز تبدیل به شوخی شده است
کشف انبار داروهای گیاهی غیرمجاز ترک اعتیاد در تبریز
ضرب الاجل دادگستری آذربایجان شرقی به راه آهن